• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
6
درخواست ایران برای میزبانی و کرسی آسیایی

وعده شیخ احمد براى حل مشکل بازی در زمین بیطرف

  • کد خبر : 1642
  • 10 اردیبهشت 1397 - 11:36
وعده شیخ احمد براى حل مشکل بازی در زمین بیطرف

جلسه مشترک رییس شورای المپیک آسیا با مدیران ورزش و روسای فدراسیون ها آغاز شد. شیخ احمد، رییس شورای المپیک که از روز گذشته وارد تهران شد و در جلساتی با صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان کشورمان شرکت کرد، امروز از دقایقی قبل وارد آکادمی ملی […]

جلسه مشترک رییس شورای المپیک آسیا با مدیران ورزش و روسای فدراسیون ها آغاز شد.

شیخ احمد، رییس شورای المپیک که از روز گذشته وارد تهران شد و در جلساتی با صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان کشورمان شرکت کرد، امروز از دقایقی قبل وارد آکادمی ملی المپیک شد.

جلسه امروز با حضور همه روسای فدراسیون های ورزشی و همچنین وزیر ورزش، رییس کمیته ملی المپیک و رییس شورای المپیک آسیا برگزار می شود.

قرار است در این جلسه مدیران ورزش ایران خواسته های خود را با شیخ احمد مطرح کرده و گزارش های لازم را به او ارائه کنند.

* در آغاز جلسه قرائت قرآن مجید و سپس سرود جمهوری اسلامی ایران پخش شد.
* به دلیل حضور شیخ احمد نیروهای انتظامی پر تعدادی در آکادمی ملی المپیک حاضر شدند.
* کلیپی که از انتخابات کمیته ملی المپیک در سال ۹۶ برای حاضران پخش شد.

* وزیر ورزش در بخش اول پشت تربیون رفت و صحبت هایی را خطاب به حاضران مطرح کرد. سلطانی فر گفت: خیلی خوشحالم که شیخ احمد دعوت من و صالحی امیری را پذیرفت. امیدوارم بتوانیم از حضور او در تهران استفاده های بهینه داشته باشیم. از دیروز که ایشان وارد تهران شدند، جلسات خیلی خوبی داشتیم. صبح امروز نیز شیخ احمد جلسه بسیار خوبی با جهانگیری، معاون رییس جمهور داشت که سیاست های مشترک تبیین شد. از حضور رییس شورای المپیک آسیا استفاده کرده و اعلام می کنم ما بعد از اجرایی شدن برجام میزبان ۹۰ رویداد بین المللی بودیم. دوست داریم گام های موثری در جهت صلح و دوستی بین ملت ها و کشورهای مختلف برداریم.
وی افزود: برای بازی های آسیایی از حدود یک سال قبل مسائل مربوط به جاکارتا و المپیک ۲۰۲۰ را با یک همکاری خوب با کمیته المپیک آغاز کردیم. همه فدراسیون ها به ستاد آمدند و ۲، ۳ بازی گزارش دادند. انشاالله ما با کاروانی توانمند راهی بازی های آسیایی خواهیم شد تا بتوانیم به رشد ورزش در آسیا کمک کنیم. ما اعلام آمادگی می کنیم که در رشته هایی که قدرتمند هستیم، بتوانیم به کشورهای دیگر با اعزام مربیان کمک کنیم.

* سپس نوبت به صالحی امیری رسید تا صحبت های خود را مطرح کند. رییس کمیته ملی المپیک در این جلسه گفت: ما با داشتن پتانسیل بالا در عرصه ملی از جمله اینکه در برخی از بازی های فوتبال ۴۰ میلیون بیننده وجود دارد، انگیزه کافی برای توسعه ورزش داریم. تلاش ما بر این است که در ایران ورزش را امری اخلاقی بدانیم. اجتماعی کردن ورزش از جمله برنامه های ما هستند.
او خطاب به شیخ احمد گفت: ما انتظاراتی از شما(شیخ احمد) داریم تا میزبانی رویدادهای مختلفی را در ایران داشته باشیم چون پتانسیلش را داریم. نکته دوم درباره زنان هست. هم اکنون نیمی از دانشگاه های ما را زنان تشکیل می دهند. در کاروان ایران نیز حدود ۱۰۵ زن به بازی های آسیایی اعزام می کنیم. این انتظار را از شما داریم که در دستیابی به کرسی های آسیایی حمایت کنید تا زنان ما در حوزه های مدیریتی بتوانند به سطح بالایی برسند.
رییس کمیته ملی المپیک در ادامه افزود: در آکادمی ملی المپیک ظرفیت خوبی برای آموزش و پژوهش داریم که می توانید از این پتانسیل استفاده کنید. از همین جا اعلام آمادگی می کنم که نشست بعدی شورای المپیک آسیا در تهران یا یکی دیگر از مناطق ایران برگزار شود.
* بعد از پایان صحبت های صالحی امیری، وزیر ورزش اعلام کرد باید به یک سفر استانی برود و به همین دلیل جلسه را ترک کرد.

* نفر بعدی که در جلسه امروز به صحبت پرداخت، میترا نوری، نایب رییس بانوان فدراسیون هندبال بود. او در صحبت هایش خطاب به شیخ احمد گفت: به عنوان کسی که در هیات رییسه کنفدراسیون آسیا حضور دارم، یادم نمی رود که چه تاثیرگذاری در این کنفدراسیون داشتید. از همین جا درخواست می کنم که فدراسیون ورزش زنان کشورهای اسلامی تشکیل شود. بدون شک ورزش بانوان در ایران پیشرفت زیادی داشته که اولین مدال زنان ایرانی در المپیک گویای این موضوع است.
* خلیلی، رییس فدراسیون سوارکاری نفر بعدی بود که پشت تربیون رفت و صحبت هایی را خطاب به شیخ سلمان مطرح کرد. او به برگزاری اجلاس سوارکاری آسیا در تهران اشاره و خواسته هایی را داشت.
* کیهانی، رییس فدراسیون دوومیدانی و عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هم به ارائه گزارش از این رشته پرداخت. او از کشتی، کاراته، وزنه برداری، ووشو، رشته های جانبازان و معلولین به عنوان رشته هایی نام برد که در سطح جهان حرف اول را می زنند. کیهانی به ۵ ستاره بودن فدراسیون فوتبال و صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی نیز اشاره داشت. بخش مهم صحبت های رییس فدراسیون دوومیدانی درخواست او برای خارج شدن سیاست از ورزش و محروم نشدن ورزشکاران ایرانی به خاطر چنین مسائلی از مسابقات بین المللی بود.

* بعد از صحبت های مدیران ورزشی ایران نوبت به شیخ احمد رسید. او در سخنان خود گفت: خوشحالم برای دومین بار به ایران آمدم. خیلی از دوستانی که در جمع هستند را می شناسم و خوشحالم در جمع شما حضور دارم. سلطانی فر و صالحی امیری درباره رویدادهای بیشتر، ورزش زنان، حضور پررنگ ایرانی ها در کنفدراسیون های آسیایی و جهانی صحبت کردند. من خیلی خرسندم که این پیام ها را گرفتم. من همیشه می گویم ایران یک عضو نیست، بلکه همکار ماست. همانطور که دوست عزیز ما در فدراسیون دوومیدانی اشاره کرد، شاید روابط سیاسی باعث برخی از مشکلات شود. من هم آمدم تا این مشکل ها را حل کنیم. یک زمانی بوکس در ایران حرام بود اما الان فعالیت دارد. یک اتفاق به وجود آمده بود که تقصیر شما نبود. ایران در دوره علی آبادی تصمیم گرفت که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از هم جدا شوند. این موضوع باعث به وجود آمدن مشکلاتی شد؛ دقیقا مثل کشور من که دچار مشکل شد.
وی افزود: از زمان حضور صالحی امیری، او سعی کرده که این مشکل را حل کند. امروز فیلم انتخابات را دیدم و متوجه شدم که همه از انتخاب صالحی امیری خوشحال بودند. پیامی که از صالحی امیری شنیدم، از وزیر ورزش و معاون رییس جمهور نیز شنیدم که نشان می دهد شما همکلام شدید. ما جلسات مختلفی با روسای فدراسیون ها داشتیم. امیدوارم همه فدراسیون های ایران با کمیته ملی المپیک همکاری مناسبی داشته باشند. ما دوست داریم ورزش زنان رشد پیدا کند و هر کدام از این برنامه ها جلو می بریم و به موقع به پیروزی خواهیم رساند. دوست عزیزم در فدراسیون دوومیدانی مشکلات بین کشورهای مسلمان را مطرح کرد که این موضوع فقط مربوط به کشورهای مسلمان نیست. آسیا بزرگترین قاره جهان است و چنین مشکلاتی را داریم. ما تلاش کردیم ورزش را ابزاری کنیم تا مشکلات سیاسی حل شود.
شیخ احمد همچنین تصریح کرد: خیلی خوشحالم که می گویم هفته قبل در همایش اسپورت آکورد بودم. همه  فدراسیون های بین المللی گزارش خوبی از فدراسیون های ایران داشتند. حتی نناد لالوویچ، رییس اتحادیه جهانی کشتی هم رابطه خوبی با فدراسیون ایران دارد و از اتفاقات اخیر ناراحت بود.
وی در ادامه گفت: قبلا فدراسیون ورزش زنان مسلمان با خانم فائزه هاشمی و هاشمی طبا افتتاح شده بود. الان در بازی های آسیایی همه کشورها با حضور زنان شرکت می کنند و حتی عربستان هم زنان خود را اعزام می کند. در تمامی رشته ها زنان می توانند با حجاب حاضر شوند که آخرین مساله مربوط به بسکتبال بود و حل شد. من هم امیدوارم که تلاش کنیم تا مدال های بیشتری برای زنان در نظر گرفته شود. من کسی هستم که در مراسم افتتاح این آکادمی بودم. بعد از این افتتاح بود که شما به مدال های مختلفی رسیدید و سطح خود را بالا بردید. حتی از کشورهایی مثل افغانستان هم در این مرکز تمرین می کنند.
شیخ احمد در پایان افزود: انشاالله روابط خود را با کمیته ملی المپیک نزدیک و نزدیک تر خواهیم کرد و کاری می کنیم تا شما بتوانید با فدراسیون های بین المللی همکاری خوبی داشته باشید. امیدوارم دوومیدانی، هندبال و فدراسیون ۵ ستاره شما یعنی فوتبال هم شرایط خوبی پیدا کند. همچنین امیدوارم مشکل بازی های رفت و برگشت شما حل شود و من در این باره با شیخ سلمان صحبت می کنم.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=1642
  • منبع : ورزش سه

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.