• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2
رییس آب و فاضلاب سیرجان خبر داد:

پیشرفت ۹۷ درصدی طرح فاضلاب سیرجان

  • کد خبر : 16198
  • 01 اردیبهشت 1402 - 13:21
پیشرفت ۹۷ درصدی طرح فاضلاب سیرجان

اجرای طرح فاضلاب سیرجان با پیشرفت ۹۷ درصدی وارد مراحل پایانی شده و در برخی مناطق این شهر نیز فاضلاب‌های خانگی به فاضلاب شهری متصل شده است.  رییس  آب و فاضلاب سیرجان گفت: این طرح بزرگ شهری با اعتبار هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شرکت‌های بخش خصوصی گل گهر انجام […]

اجرای طرح فاضلاب سیرجان با پیشرفت ۹۷ درصدی وارد مراحل پایانی شده و در برخی مناطق این شهر نیز فاضلاب‌های خانگی به فاضلاب شهری متصل شده است.

 رییس  آب و فاضلاب سیرجان گفت: این طرح بزرگ شهری با اعتبار هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شرکت‌های بخش خصوصی گل گهر انجام شده  ودر مرحله اول ۳۷ هزار واحد از انشعاب استفاده می‌کنند و با اجرای مرحله دوم  همه مناطق شهری سیرجان زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

مجید میرشاهی  افزود: ۶۳۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری آب فاضلاب ایجاد شده  وهفت کیلومتر از خط انتقال نیز با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی آب و فاضلاب  سیرجان به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: تصفیه خانه آب سیرجان نیز در حال حاضر قادر است ۵۳ متر مکعب آب را در شبانه‌روز تصفیه و به چرخه مصارف معدنی و صنعتی و فضای سبز برساند.

رییس  آب و فاضلاب شهرستان سیرجان بیان کرد: ۱۲ هزار سیفون انشعاب برای واحدهای مسکونی ساخته شده و در حال حاضر ۵۰۰ واحد مسکونی به شبکه جمع‌آوری فاضلاب متصل شدند.

بگفته وی در مدت اجرای طرح فاضلاب روزانه ۵۰۰ نفر از مهندسان، متخصصان و کارگران نیروی کاربومی مشغول به کار شدند  و نقش موثری در کارآفرینی داشته و دارد و در کنار مزیت کارآفرینی شاخص‌های زیست محیطی و زیرساخت‌های شهری نیز ایجاد و از آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی هم جلوگیری شده است.

محمد موقری کارشناس بهداشت  هم گفت:  اجرای طرح فاضلاب شهری از نظر بهداشتی بسیار به نفع مردم است و در افزایش و بالا بردن بهداشت عمومی موثر است،  و این طرح از آلوده شدن سفره‌های آب زیرزمینی جلوگیری کرده و امکان بازگرداندن و استفاده دوباره از پساب تصفیه را فراهم کرده است.

محمودآبادی کارشناس بهداشت نیز افزود: در مناطق مختلف شهر محله‌هایی وجود دارد که انشعاب فاضلاب ندارد و چاه‌های آنها پر شده و ۲هفته‌ای یکبار باید چاه‌های خود را تخلیه کنند که هم هزینه‌بر است و هم مشکلات دیگری را به همراه دارد که این طرح نقش موثری در رفع مشکلات مردم دارد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=16198

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.