• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
12

پیش بینی برداشت ۶ هزارتن گندم از قطب غله استان کرمان

  • کد خبر : 15253
  • 31 اردیبهشت 1401 - 9:20
پیش بینی برداشت ۶ هزارتن گندم از قطب غله استان کرمان

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ارزوئیه گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت گندم در ارزوئیه قطب غله استان کرمان، ۶ هزار تن گندم برداشت شود. پورعبدالله گفت: برداشت گندم در شهرستان ارزوئیه از سطح ۱۸ هزار هکتار مزارع این شهرستان از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز و تا اوایل تیرماه ادامه دارد. او می گوید: ارقام گندم […]

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ارزوئیه گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت گندم در ارزوئیه قطب غله استان کرمان، ۶ هزار تن گندم برداشت شود.

پورعبدالله گفت: برداشت گندم در شهرستان ارزوئیه از سطح ۱۸ هزار هکتار مزارع این شهرستان از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز و تا اوایل تیرماه ادامه دارد.

او می گوید: ارقام گندم کاشته شده در سطح شهرستان، شامل : شبرنگ، سیروان، شیرودی و خلیل است و به طور متوسط از هر هکتار، ۴ تن گندم تولید می‌شود و پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت، بیش از ۶ هزارتن محصول تولید شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: همچنین ۵ هزار تن گندم بذری ارقام شبرنگ، خلیل وسیروان نیز از سوی  پیمانکاران بذری شهرستان برای تامین بذر سال آینده درشهرستان تولید می‌شود.

به گفته او هم اکنون ۷۰ دستگاه کمباین که ۲۵ دستگاه بومی است  و بقیه آن ها مهاجر هستند،  عملیات برداشت گندم در شهرستان را  برعهده دارندو تاکنون از سطح هزار و ۳۰۰ هکتار مزرعه، گندم برداشته شده است.

پورعبدالله گفت: گندم کاران ارزوئیه پس از ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع پهنه بندی و اخذ معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی و تأییدیه حساب بانک کشاورزی، گندم تولیدی خود را به مراکز خرید تحویل می‌دهند.

او می گوید:  هم اکنون مرکز خرید، گندم تولیدی کشاورزان شهرستان را روزانه تا ساعت ۱۲ شب به منظور سرعت بخشیدن به امر برداشت تحویل می­ گیرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به اینکه مراکز خرید، محصول با رطوبت بالا را برگشت می‌زنند حتما محصول خو د را پس از رسیدگی کامل برداشت و از برداشت زودتر از موعد خودداری کنند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=15253

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.