• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

چرایی تاخیر در انتخاب مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان

  • کد خبر : 6699
  • 17 شهریور 1398 - 11:55
چرایی تاخیر در انتخاب مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان

چندماهی است که از استعفای مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان کرمان می گذرد اما این حوزه مهم هنوز مدیرکل ندارد و شنیده ها حاکی از آن است که این انتخاب در گیرودار اجماع ارکان حکومتی در این استان مانده و دل نگرانی هایی برای ورزشکاران و علاقمندان به امر ورزش به وجود آورده است. […]

چندماهی است که از استعفای مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان کرمان می گذرد اما این حوزه مهم هنوز مدیرکل ندارد و شنیده ها حاکی از آن است که این انتخاب در گیرودار اجماع ارکان حکومتی در این استان مانده و دل نگرانی هایی برای ورزشکاران و علاقمندان به امر ورزش به وجود آورده است.

ورزشکاران حرفه ای برای قهرمانی و افتخار آفرینی بیش از هرچیز نیاز به زیرساخت های مناسب دارند و یکی از مهمترین این زیرساخت ها نبود حاشیه و تمرکز برای هدفی بزرگ است.

استان کرمان نیز که قهرمانان جهانی، المپیکی و پارالمپیکی همچون زهرا نعمتی و پیمان نصیری را در خود می بیند، اکنون بیش از هر زمان نیاز به زیرساخت های مناسب و آرامش در فضای ورزش دارد.

اما پس از استعفای مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان که بیش از ۲ ماه از این استعفا می گذرد هرچند این اداره کل با سرپرستی مدیریت می شود اما هنوز وزارت ورزش و جوانان در گیرو دار انتخاب مدیرکل برای استان است،

گیروداری که شاید درگیر فشارهای سیاسی و محدودیت هایی برای انتخاب مدیرکل است.

با وجود این اتفاق در استان کرمان، شاید ورزشکاران ما درگیر حاشیه های انتخاب مدیرکل ورزش و جوانان شوند و از آن رسالت و هدف بزرگ خود که کسب قهرمانی و افتخارآفرینی است عقب بمانند.

با توجه به رویدادهای مهم ورزشی بین المللی در پیش رو از جمله المپیک ۲۰۲۰ و همچنین اهمیت این حوزه نیاز فوری به انتخاب مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان است تا ورزشکاران خوب و توانمند استان در زمین بازی انتخاب مدیرکل گرفتار نشوند.

اجماع و معدلگیری نظرات، کار تعیین مدیرکل را دشوار کرده است

استاندار کرمان در این ارتباط می گوید: طی تماس تلفنی با وزیر ورزش و جوانان گفته شد که از خارج وزارتخانه بنا نداریم کسی را انتخاب کنیم و این اولین محدودیت برای ما در انتخاب سریع مدیرکل این حوزه شد.
محمد جواد فدائی با بیان اینکه بعضی از افرادی که توانایی مدیرکلی را در آن ها می دیدیم تصریح کرد: به دلیل اینکه نمی توانستیم از افراد خارج از اداره کل و وزارتخانه کسی را انتخاب کنیم از این افراد نتوانستیم استفاده کنیم.
وی ابراز کرد: در داخل اداره کل نیز افراد متعددی که شاید حدود ۱۰ نفر می شوند می توانند این مسئولیت را به عهده بگیرند که با این افراد صحبت کردیم و توان آنها را بررسی کردیم در خود وزارتخانه نیز با این افراد مصاحبه شد و سوابق مورد بررسی قرار گرفت.
فدائی خاطرنشان کرد: هم استانداری و هم وزارتخانه تاکید دارد که مدیرکل هرچه سریعتر معرفی شود اما برای منصوب کردن یک مدیر باید یک شخص توانمندی را انتخاب کنیم.
استاندار کرمانبا اشاره به اینکه مدیری که می خواهد منصوب شود برخی نمایندگان، گروه های سیاسی، استاندار و وزارتخانه نظر دارند و پیدا کردن معدل این نظرات کار سختی است اظهار داشت : اکنون نیز در انتخاب مدیرکل ورزش همین اتفاق افتاده است در معدل گیری این نظرات هستیم که کار را دشوار کرده اما در تلاشیم که هرچه سریعتر یک فرد مناسب برای ورزش استان انتخاب شود.
وی تاکید کرد: حوزه ورزش و جوانان، حوزه ای است که از جهات مختلف مهم است و نقش دارد که امیدواریم هرچه سریعتر بتوانیم یک میانگین خوب برای انتخاب مدیرکل بدست بیاوریم.

منتظر خروج حوزه ورزش و جوانان کرمان از بلاتکلیفی هستیم

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز با اشاره به تاخیر ایجاد شده در انتخاب مدیرکل جدید ورزش و جوانان این استان گفت: همچنان منتظر تصمیم و توافق وزارتخانه و استانداری کرمان پیرامون موضوع مهم حوزه ورزش و جوانان هستیم.

حسین امیری خامکانی افزود: چند هفته بعد از استعفای مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان کرمان جهت تسریع در تعیین تکلیف مدیریت جدید فهرستی از افرادی که از دید نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی شرایط لازم را داشتند و مورد توافق اکثریت اعضا مجمع بودند از طرف مجمع به وزارتخانه و استانداری ارسال شد.

امیری خامکانی اضافه کرد: تهیه این فهرست با توجه به شرایطی بود که وزیر ورزش و جوانان داشتند که حتما از داخل مجموعه وزارت ورزش و جوانان باشد.

وی تاکید کرد: البته این نظر وزیر درست بود و ما هم دقت داشتیم که از مدیران کرمانی داخل مجموعه فهرستی به وزارت ارسال شود.

این نماینده مجلس گفت: در پی ارسال این فهرست دست وزیر و استانداری باز بود چون اسم چندین نفر در این لیست قرار داده ایم و درخواست ما این بود که با توافق وزارتخانه و استانداری تصمیم گیری شود.

وی تصریح کرد: در این دو ماه نیز چند نوبت به وزیر ورزش و جوانان، معاون پارلمانی وزیر و مدیرکل پارلمانی نظر نمایندگان استان را گفته ایم که از بین فهرست مجمع با نظر استاندار نماینده عالی دولت در استان تصمیم گرفته شود و حتی اعلام کرده ایم اگر نظر بر فرد دیگری بود و نیاز به مشورت مجمع بود اطلاع دهید تا جمع بندی مجمع را مجددا اعلام نماییم لذا منتظر تصمیم و توافق وزارتخانه و استانداری هستیم.

اثرات تاخیر ایجاد شده در معرفی مدیرکل حوزه ورزش و جوانان

قهرمان دوومیدانی پارالمپک، ورزشکار کرمانی و دارنده ۳۷ مدال بین المللی نیز می گوید : تاخیر چندماهه در انتخاب مدیرکل ورزش و جوانان این استان موجب شده که حمایت بنگاه های اقتصادی از وزشکاران روز به روز کم رنگ تر شود.

پیمان نصیری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه ما به این داستان عادت داریم همیشه نزدیک به المپیک و پارالمپیک این اتفاق می افتد و در المپیک قبل نیز نزدیک به برگزاری مسابقات استان کرمان بدون مدیرکل بود.

وی با اشاره به اینکه اکنون در زمانی بدون مدیرکل شدیم که نباید این اتفاق می افتاد گفت: قطعا با وجود یک مدیرکل تصمیم گیری هایی که می شود قاطع تر است وبرنامه ریزی ها بهتر انجام می شود.

قهرمان دو و میدانی پارالمپیک لندن تصریح کرد: اینکه امروز چندگزینه برای مدیرکلی روی میز است و می گویند این فرد یا آن فرد می شود، فکر ورزشکار به جای اینکه دنبال تمرین و هدف قهرمانی باشد به دنبال حاشیه می رود.

به گفته نصیری یکی از کارهای خوبی که در زمان مدیرکل سابق انجام شد جلب حمایت بنگاه های اقتصادی از ورزش بود طی نشستی در تهران مقرر شد بنگاه های بزرگ اقتصادی استان از ورزشکارانی که شانس قهرمانی را دارند حمایت کنند.

نصیری ادامه داد: اما اکنون که حوزه ورزش و جوانان استان بدون مدیرکل است این موضوع به فراموشی سپرده شده و خبرهایی داریم که برخی از بنگاه ها حمایت خود را انجام نداده اند و خود ورزشکار به دنبال جذب اسپانسر است.

وی با بیان اینکه حداقل درخواست ما برای قبل از مسابقات المپیک و پارالمپیک داشتن یک مدیرکل است خاطرنشان کرد: آن بنگاه های اقتصادی که قرار بود حامی قهرمانان باشند وقتی ببیند ما مدیرکلی نداریم قطعا حمایتشان کمرنگ می شود.

این قهرمان پارالمپیک تاکید کرد: اگر تکلیف مدیرکل مشخص شود ما تکلیف خودمون را بهتر می دانیم و تصمیم گیری های بهتری انجام می شود و تلاش بیشتری برای اهداف قهرمانی می شود.

دارنده برنز پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو گفت: امروز ورزشکاری که باید به دنبال ورزش و تمرین خود باشد در راهروهای استانداری و ادارات برای جذب اسپانسر و حمایت است و تمرکزی روی تمرین خود ندارد که همه این مسائل نشات گرفته از نبود مدیرکل در حوزه ورزش و جوانان استان است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6699
  • منبع : ایرنا

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.