• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
12
من خوشحال و خندانم؛ بروید سراغ نایب رییس ایرانی AFC

کی‌روش: خدا همیشه به ما جایزه نمی‌دهد!

  • کد خبر : 1920
  • 18 اردیبهشت 1397 - 13:32
کی‌روش: خدا همیشه به ما جایزه نمی‌دهد!

سرمربی تیم ملی فوتبال با ابراز نارضایتی از غیبت بازیکنان در اردوی تیمش به مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا حمله کرد و طعنه هایی به ارکان فوتبال ایران زد. کارلوس کی روش در حاشیه تمرین امروز تیم ملی فوتبال صحبت هایی را درباره موضوعات مختلف انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:   […]

سرمربی تیم ملی فوتبال با ابراز نارضایتی از غیبت بازیکنان در اردوی تیمش به مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا حمله کرد و طعنه هایی به ارکان فوتبال ایران زد.

کارلوس کی روش در حاشیه تمرین امروز تیم ملی فوتبال صحبت هایی را درباره موضوعات مختلف انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

 

پاسخ به تمرین با ۴ بازیکن و شکست پرسپولیس با ملی پوشان

طی ۷ سال گذشته سعی کردم مثال خوبی باشم که راجع یک مربی و یک باشگاه صحبت نکنم و سعی کردم هیچ موقع این مطلب را زیر پا نگذارم. البته در زندگی مطلب مهمی را یاد گرفتم. اینکه نسبت به مسائلی که دیگر تفاوتی ایجاد نمی کند، بی تفاوت باشم و همینطور سعی کنم درباره مسائلی که در کنترل بنده نیست ، بی تفاوت باشم. البته در وجدان خودم راحت هستم چون به این موضوع قبلا رسیدگی کرده ام.

 

برای فرگوسن آرزوی سلامتی می کنم

وقتی شما درباره رضایت من از شرایط فعلی سوال می کنید، یک موضوع را می توانم بگویم. نمی توانیم فراموش کنیم که سلامتی مهم ترین مطلب است. در حال حاضر چیزی که مرا تحت تاثیر قرار می دهد، ناراحتی دوست خوبم فرگوسن است و امیدوارم ایشان هرچه زودتر سلامتی خودش را به دست آورد. حمایتی که خانواده اش از او انجام داد را تحسین می کنم؛ البته امروز خبرهای خوبی داریم که حال فرگوسن بهتر است.

 

 

در مکتبی که تحصیل کردم، یاد نگرفتم درباره عملکردمربی دیگری حرف بزنم

ما باید راجع به آماده سازی تیم ملی در جام جهانی صحبت کنیم. البته این به معنای صحبت کردن درباره باشگاه ها، مربیان و عملکرد تیم های مختلف نیست. به این دلیل که طی ۷ سال گذشته هرگز درباره باشگاه های دیگر و مربیان شان حرفی نزدم. در مکتبی که من تحصیل کردم و در مسیری که پا گذاشتم، هیچ موقع یاد نگرفتم که درباره عملکرد مربی دیگری صحبت کنم. بنده فقط درباره وظایف و تعهدات خودم صحبت می کنم که آن هم آماده سازی تیم ملی در مسیر جام جهانی است.

 

 

آقایان! بیایید با واقعیت روبه رو شوید

همه تیم ها برای حضور در جام جهانی یک آماده سازی خاص دارند. البته این نظر خاضعانه بنده است. اگر فدراسیون و مسئولان سازمان لیگ و ورزش کشور نظر بنده را قبول ندارند، دیگر باید بپذیرم. حرفی که می توانم بزنم این است؛ نمی دانم باید گریه کنیم یا بخندیم. همانطور که می دانید حرفی که در یکسال گذشته زده شده این است که اولویت اول فوتبال ما حضور قدرتمندانه تیم ملی در جام جهانی است. درست است یا خیر؟ آقای تاج و وزیر ورزش این حرف را زدند. آقایان! بیایید با واقعیت روبه رو شوید.

 

این همه فشردگی در لیگ برای چه بود؟

اگر لیگ امسال در تاریخ ۲۷ آوریل(۷ اردیبهشت) به اتمام رسید و فینال جام حذفی ۳ روز بعد برگزار  شد، پس این همه فشردگی برای چه بود؟ برای اینکه تیم ملی آماده جام جهانی شود. درست است یا خیر؟

 

 

لیگ زودتر تمام شد تا باشگاه ها به لیگ قهرمانان برسند!

لیگ امسال ۷ اردیبهشت تمام شد، فقط به این دلیل که باشگاه هایی که درگیر لیگ قهرمانان هستند، بتوانند تمرکز لازم را روی این مسابقات بگذارند. فقط به همین دلیل لیگ زودتر تمام شد. لیگ در آن تاریخ تمام شد به این دلیل که بازیکنان فقط تمرکزشان روی راند یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشد. مطمئنا این اتفاق برای تیم ملی نیفتاد. موافق هستید؟

 

متاسفانه شرایط بسیار دشواری داریم

اینها حقایقی است که با آن روبه رو هستیم. متاسفانه ای اف سی به درخواست بنده و فدراسیون موافقت نکرد؛ ولی اگر قرار بود تصمیم اینگونه گرفته شود، بهتر بود لیگ را تا سه هفته بعد ادامه می دادیم تا اینقدر فشردگی در مسابقات ایجاد نشود. این واقعیتی است که پیش رو داریم. من موافق این امر نیستم. متاسفانه شرایط بسیاری دشواری داریم. این شرایط چیزی نیست که مربیان درباره اش تصمیم بگیرند. ولی متاسفانه تصمیمی است که گرفته شد. اینکه ۷ اردیبهشت لیگ تمام شود و باشگاه ها آزاد باشند و به لیگ قهرمانان برسند. این برنامه ریزی که انجام شد برای تیم ملی نبود، برای باشگاه ها بود.

 

 

تمدید قرارداد با تیم ملی؟

این قضیه دیگری است که به بحث اکنون ما ربطی ندارد و بعدا درباره آن صحبت خواهیم کرد.

 

همیشه خدا به ما جایزه نمی دهد

وقتی شما یک آماده سازی فوق العاده دارید، مستحق به دست آوردن نتیجه فوق العاده هم هستید. وقتی آماده سازی خوبی دارید، مستحق نتایج خوب هستید. وقتی آماده سازی بد دارید، مستحق نتایج بد هستید. این زندگی است. گاها خدا یک جایزه و کادو به شما می دهد، ولی من فکر نمی کنم ما باید منتظر این جایزه باشیم. در نتیجه ما باید با یک نگاه خیلی ساده به موضوع بنگریم.

 

احتمالا سطح دانش و اطلاعات من بالا نیست!

چندی قبل مصاحبه ای از آقای کرانچار دیدم که او گفته بود کی روش زمان کافی برای آماده سازی تیم ملی دارد. همانطور که دیدید این اتفاق نیفتاد و این صحبت اشتباه بود. البته شاید من اشتباه می کنم؛ چون فقط ۳۷ سال تجربه در فوتبال دارم. تنها ۴ دوره حضور در جام جهانی را تجربه کردم و احتمالا در سطح خوب دانش و اطلاعات نیستم که در این خصوص سخنی بر زبان آورم. ولی اعتقاد من این است که بازیکنانی که در لیگ های داخلی آسیایی و آفریقا بازی می کنند، احتیاج به آماده سازی بهتری دارند. ولی احتمالا من اشتباه می کنم.

 

 

بروید از نایب رییس ایرانی ای اف سی بپرسید!

مسبب این اتفاقات ای اف سی است؛ چراکه کنفدراسیون آسیا این برنامه ریزی را انجام داد که منجر به لطمه خوردن بازیکنانی آسیایی شد. شما این سوال را باید از ای اف سی بپرسید. شما یک مرد ایرانی را در اختیار دارید که نایب رییس ای اف سی است و شما باید از او درباره این برنامه ریزی بپرسید.

 

بازیکنان ما مقابل نفت تهران بازی کرده اند!

احتمالا ای اف سی تفکری داشته که بازیکنان ایران و عربستان و سایر بازیکنان آسیایی به همان سطح نیاز دارند که بازیکنان اسپانیا و پرتغال که در باشگاه های بزرگ بازی می کنند، احتیاج دارند.بازیکنان ما در لیگ ایران مقابل نفت تهران بازی می کنند و شاید به همان سطح آماده سازی مثل اروپایی ها نیاز دارند.

 

چرا نباید خوشحال باشم؟ مگر مقصر منم؟

در پنجره قبلی بازی های ملی دوستانه فیفا در فروردین ماه، تیم های آسیایی ۱۰ بازی دوستانه انجام دادند؛ تنها نتیجه مثبت فقط ایران بود که یک برد به دست آورد و بقیه ناکام ماندند. اما هنوز ای اف سی اعتقاد دارد شرایط بازیکنان آسیایی خوب است. بعد شما از من می پرسید آیا از این شرایط خرسند و خوشحال هستم؟ برای چه نباید خوشحال باشم؟ مقصر من هستم؟

 

سلامت هستم و خیلی هم خوشحالم

من وقتی اشتباه می کنم، خوشحال نیستم، وقتی تصمیم اشتباهی می گیرم خیلی ناراضی می شوم. وظیفه من خدمت به تیم ملی و خدمت به هواداران فوتبال است. هربار یک اشتباهی می کنم نمی توانم شب بخوابم، اما مسئولیت این اتفاق با من نیست. هنوز اشتهایم سرجایش است. خداراشکر سلامتی ام خوب است و نقطه نظر های مزاح من و شوخ طبعی ام بیشتر از گذشته است. خوشحال تر هم می توانم بشوم! فقط از این ناراحت می شوم که باید یک برنامه مدون آماده می کردیم. اگر به شما حقوق تان را دیر بدهند، خوشحال هستید؟ این احساسی است که الان دارم.

 

 

 

شما در تلویزیون و بازی های کامپیوتری رئال و بارسا را می بینید!

در ۴ سال گذشته ما پیشرفت خیلی خوبی داشتیم؛ جام جهانی یک تورنمنت بسیار سطح بالایی است. با کمال احترام تاکید کردم ۹۹ درصد افرادی که مسائل مختلف را مطرح می کنند جلوی این سطح از بازیکنان مثل اسپانیا بازی نکردند و تجربه اش را ندارند. بازیکنانی از رئال مادرید، منچستر یونایتد و… . شما وقتی رئال را از تلویزیون می بینید، شاید فکر کنید سرعت بازی خیلی کم است. ولی اسپانیا را باید از روی ۱۰۰ متر ببینید. متاسفانه در تلویزیون و بازی های کامپیوتری پسر من هم می تواند بارسلونا را ببرد. دیروز هم بارسا باخت.

 

 

فوتبال ایران تحت چتر دیکتاتوری ای اف سی است

این سوال ها را از ریاست فدراسیون بپرسید. من نمی خواهم دیگر درگیر مسائلی که با باشگاه ها و مربیان مشکل ساز می شود، باشم. نمی خواهم جزیی از این بحث ها باشم. شرایط دشواری برای همه ما است. هیچ کسی در ایران دلسوزتر از من برای باشگاه ها نبود. دو سال پیش تقویم باشگاه های آسیا را نگاه کردم و سعی داشتم از منافع شان دفاع کنم. هیچ کس بیشتر از من این کار را نکرد. دوباره تکرار می کنم مسبب این اتفاقات ای اف سی است، به خاطر اینکه ما متاسفانه تحت چتر دیکتاتوری مسئولان اداری ای اف سی قرار گرفتیم. منافع فوتبال الان در کار نیست. اگر منافع فوتبالی بود، نباید یک هشتم نهایی الان برگزار می شد.

 

من هم مربی استقلال بودم، همین کار را می کردم

اگر مربی استقلال بودم، چه می کردم؟ من هم از منافع استقلال دفاع می کردم. وظیفه من است در این شرایط از باشگاهم دفاع کنم. من هم مربی منچستر بودم، هم مربی تیم ملی پرتغال. شما از منافع تیمت دفاع می کنی. کاملا با ای اف سی است چراکه از منافع ۵ تیمی که به جام جهانی رفتند، دفاع نکرد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=1920
  • منبع : ورزش سه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.