• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6
وزیر میراث فرهنگی:

۱۸ میلیارد تومان به استان کرمان اختصاص می یابد

  • کد خبر : 7058
  • 04 مهر 1398 - 11:11
۱۸ میلیارد تومان به استان کرمان اختصاص می یابد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۱۸ میلیارد تومان در سفر کرمان در نظر گرفته ایم که بخشی از آن در زمینه بافت تاریخی شهر کرمان اختصاص پیدا می کند. به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان چهارشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: امیدواریم این سفر به […]

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۱۸ میلیارد تومان در سفر کرمان در نظر گرفته ایم که بخشی از آن در زمینه بافت تاریخی شهر کرمان اختصاص پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان چهارشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: امیدواریم این سفر به گسترش گردشگری در کرمان کمک کند چراکه این استان یکی از قطب های تاریخی کشور محسوب می شود.

وی با بیان این مطلب که ظرفیت های مختلف و متنوعی در کرمان وجود دارد، اظهار داشت: گردشگری در کشور علی رغم وجود تحریم ها و فشارهای دشمنان، در حال فعالیت و پیشرفت است از طرف دیگر گردشگری ایران در زمینه های تاریخی، طبیعت گردی و غیره دارای تنوع زیادی است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه در صورت فعال بودن حوزه گردشگری، سایر حوزه ها در جامعه نیز رو به جلو حرکت می کند، تصریح کرد: یکی از خصوصیات گردشگری ایجاد اشتغال است که با حداقل سرمایه گذاری می توان شغل ایجاد کنیم تا جایی که با ۵۰ میلیون تومان برای یک نفر شغل ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی در حوزه گردشگری برای ما مهم است لذا هر گردشگری که به ایران می آید یک سفیر برای کشور ما محسوب می شود، عنوان داشت: لذا حوزه گردشگری به عنوان دیپلماسی فرهنگی نیز می تواند اثرگذار باشد.

مونسان با بیان این مطلب که ما از کشورهای فرانسه، هلند و اسپانیا تقاضای برگزاری نمایشگاه داشته ایم که این امر نشان از شکستن تحریم ها است، ادامه داد: حوزه گردشگری تأثیر مستقیمی بر ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اقتصادی و نشاط اجتماعی دارد.

وی با اشاره به اینکه در بخش صنایع دستی افراد زیادی به خصوص زنان سرپرست خانوار ارتزاق می کنند، اظهار داشت: یکی از مزیت های کشور مولفه گردشگری است چرا که بیش از ۶۰۰ موزه فعال در کشور فعال هستند از طرف دیگر مجلس شورای اسلامی نیز توجه ویژه ای به این وزاتخانه دارد بنابراین به دنبال ایجاد یک ساختار محکم و بودجه قابل توجهی برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این مطلب که ۲.۹ درصد جی دی پی یعنی ۱۱ میلیارد دلار در حال حاضر سهم گردشگری در کشور است و به دنبال افزایش این سهم به ۲۰ و در ادامه به ۴۰ میلیارد دلار هستیم که نتیجه مستقیم آن اشتغالزایی بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه کرمان می تواند به عنوان یکی از قطب های گردشگری در کشور تلقی شود، تصریح کرد: خوشبختانه طرح های منطقه ای را در کشور به اجرا گذاشته ایم که در این زمینه برای استان های کم برخوردار معین درن ظر گرفته ایم.

مونسان اضافه کرد: ۱۸ میلیارد تومان در سفر کرمان درنظر گرفته ایم که بخشی از آن در زمینه بافت تاریخی شهر کرمان اختصاص پیدا می کند.

کد خبر ۴۷۲۹۱۹۷

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=7058
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.