• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1
شهردار کرمان:

۸ ساختمان مخاطره آمیز در کرمان وجود دارد

  • کد خبر : 15573
  • 09 خرداد 1401 - 8:40
۸ ساختمان مخاطره آمیز در کرمان وجود دارد

شهردار کرمان از وجود ۸ ساختمان مخاطره آمیز در شهر کرمان خبر داد. سعید شعرباف در خصوص سازه‌های پر خطر کرمان افزود: حدود هشت ساختمان عمومی مخاطره‌آمیز در شهر کرمان وجود دارد که باید حتماً بررسی و تعیین‌تکلیف شوند. وی در خصوص مجتمع تجاری ستاره کرمان و نظارت نداشتن سازمان نظام مهندسی ساختمان بر ساخت […]

شهردار کرمان از وجود ۸ ساختمان مخاطره آمیز در شهر کرمان خبر داد.

سعید شعرباف در خصوص سازه‌های پر خطر کرمان افزود: حدود هشت ساختمان عمومی مخاطره‌آمیز در شهر کرمان وجود دارد که باید حتماً بررسی و تعیین‌تکلیف شوند.

وی در خصوص مجتمع تجاری ستاره کرمان و نظارت نداشتن سازمان نظام مهندسی ساختمان بر ساخت این مجتمع اظهار داشت: این مجتمع ازجمله ساختمان‌های مشارکتی است که نظارت بر ساخت توسط شهرداری انجام شده است.

شهردار کرمان در عین حال بیان کرد: البته قانون در برخی مواقع اجازه داده دستگاه‌هایی مثل شهرداری که بخش نظارت فنی دارند، خودشان بر ساخت‌وسازها نظارت کنند؛ اگرچه قطعاً بهتر و مطلوب‌تر است که مهندس ناظر سازمان نظام مهندسی ساختمان هم در این پروژه‌ها حضور و نظارت داشته باشد.

وی با بیان اینکه در خصوص وضعیت مجتمع تجاری ستاره کرمان باید اساتید حوزه سازه و عمران نظر دهند، تأکید کرد: اما این مجتمع از لحاظ ایمنی و آتش‌نشانی نیز نواقصی دارد که باید برطرف شود.

قاضی ویژه ساختمان‌های عمومی خطر ساز را بررسی می‌کند

دادستان کرمان نیز در این بازدید با اشاره به دغدغه شهروندان در خصوص سازه این مجتمع گفت: امروز با مسئولان متولی و کارشناسان به این مجتمع آمدیم تا از نزدیک ساختمان را بررسی کنیم و نظرات کارشناسان را بشنویم.

دادخدا سالاری افزود: در شرایط فعلی چون اظهارنظر اولیه کارشناسان، مبنی بر عدم وجود اشکال در سازه است، فعالیت مجتمع ادامه پیدا می‌کند، اما چون جان مردم در مخاطره است، کارشناسان باید نظر قطعی ادامه فعالیت یا عدم فعالیت این مجتمع را ارائه دهند.

وی تأکید کرد: باید تا ۴۸ ساعت آینده، وضعیت مخاطره‌آمیز بودن این سازه تعیین‌تکلیف و اعلام شود؛ اگرچه بررسی همه‌جانبه مشکلات این ساختمان، به زمان بیشتری نیاز دارد.

دادستان کرمان همچنین با اشاره به دغدغه شهردار کرمان مبنی بر مخاطره‌آمیزبودن تعدادی از ساختمان‌های عمومی شهر کرمان گفت: در این خصوص، قاضی ویژه‌ای برای نظارت و بررسی پرونده و روند این‌گونه اماکن اختصاص داده‌ایم تا با قید اولویت این مجتمع، سایر ساختمان‌های عمومی مخاطره‌آمیز را نیز با استفاده از نظرات کارشناسان و متولیان، بررسی و تعیین‌تکلیف کند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=15573
  • منبع : مهر

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.