• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
9
معاون استاندار کرمان:

۱۵ پست قرنطینه در کرمان افتتاح می شود

  • کد خبر : 1893
  • 18 اردیبهشت 1397 - 12:11
۱۵ پست قرنطینه در کرمان افتتاح می شود

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به جانمایی ۱۵ پست قرنطینه دامی، نباتی و طیور در این استان گفت: تاکنون هفت پست در استان کرمان فعال شده است. حمید ملانوری روز سه شنبه در آیین افتتاح پست قرنطینه ورودی استان کرمان در شهرستان انار افزود: پست های قرنطینه دامی، نباتی و […]

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به جانمایی ۱۵ پست قرنطینه دامی، نباتی و طیور در این استان گفت: تاکنون هفت پست در استان کرمان فعال شده است.

حمید ملانوری روز سه شنبه در آیین افتتاح پست قرنطینه ورودی استان کرمان در شهرستان انار افزود: پست های قرنطینه دامی، نباتی و پرندگان فعال شده با استفاده از امکانات موجود دستگاه های اجرایی و هم افزایی امکانات راه اندازی شده که نیاز فعلی این استان را تامین می کند.
وی ادامه داد: برای تامین اعتبار پست های دائمی قرنطینه در استان کرمان موارد مورد نظر به شورای برنامه ریزی ارائه شده و در دست بررسی قرار دارد.
ملانوری اظهار کرد: ایجاد پست های قرنطینه در ورودی استان با توجه به مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و سایر بیماری های دامی در استانهای همجوار به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.
وی گفت: اگر برای مقابله با بیماری هایی از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مراقبت های لازم انجام نشود آسیب های جدی به بخش های سلامت، اقتصاد و سایر حوزه ها وارد می شود.
ملانوری ادامه داد: با توجه به مشاهده آثار آنفلوآنزای پرندگان در یزد، موضوع در شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه زیستی استان کرمان مورد بررسی قرار گرفت و در ایجاد پست های قرنطینه نباتی و دامی در استان بویژه در مرز کرمان و یزد (شهرستان انار) تاکید شد.
وی با اشاره به اینکه پست های قرنطینه بر اساس امکانات موجود دستگاه های اجرایی دایر شده است افزود: ساختمان پست قرنطینه شهرستان انار از سوی اداره میراث فرهنگی، کانکس ها از سوی جهاد کشاورزی، ژنراتور برق از سوی شرکت توزیع برق شمال، تامین آب توسط آب و فاضلاب شهری و محل استقرار توسط راهداری تامین شده است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: شهرداری انار و شرکت مس نیز به عنوان معین اقتصادی منطقه انار همکاری خوبی در راستای راه اندازی پست های قرنطینه داشته اند.
پست های قرنطینه دامی، نباتی، پرندگان و طیور در ورود کود، دام و پرندگان بیمار یا مشکوک به بیماری جلوگیری می کند تا موردی سلامت جامعه را تهدید نکند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=1893
  • منبع : ایرنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.