• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
5

۸۰۰ کارشناس رسمی دادگستری در کرمان فعالیت می‌کنند

  • کد خبر : 7891
  • 01 آبان 1398 - 12:19
۸۰۰ کارشناس رسمی دادگستری در کرمان فعالیت می‌کنند

رئیس هیئت‌مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان گفت: در استان کرمان بیش از ۸۰۰ نفر کارشناس در بیش از ۴۶ رشته تخصصی کار کارشناسی و مشاوره‌ای را بر اساس قانون و مقررات انجام می‌دهند.  غلامعباس پورسیدی در نشست خبری به مناسبت روز کارشناس اظهار داشت: کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان جزء اولین کانون‌های […]

رئیس هیئت‌مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان گفت: در استان کرمان بیش از ۸۰۰ نفر کارشناس در بیش از ۴۶ رشته تخصصی کار کارشناسی و مشاوره‌ای را بر اساس قانون و مقررات انجام می‌دهند.

 غلامعباس پورسیدی در نشست خبری به مناسبت روز کارشناس اظهار داشت: کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان جزء اولین کانون‌های کارشناسی مستقل در سطح کشور است.

رئیس هیئت‌مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان بیان داشت: در استان کرمان بیش از ۸۰۰ نفر کارشناس متعهد و مجرب و واجد صلاحیت در بیش از ۴۶ رشته تخصصی کار کارشناسی و مشاوره‌ای را بر اساس قانون و مقررات انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: کانون کارشناسان رسمی دادگستری  کشور در ۷۲ رشته کار کارشناسی و مشاوره‌ای را انجام می‌دهد که این میزان در استان  ۴۶ رشته است و نسبت به کشور ۲۶ رشته از جمله کراشناس اسحله، خط و امضاء و …وجود ندارد و پرونده‌های مربوط به این موارد به استان‌های همجوار برای کارشناسی  فرستاده می‌شوند.

پورسیدی ادامه داد: در سطح استان  کرمان هشت حوزه کارشناسی داریم که شهرستان‌ها و مناطق مختلف را پوشش می‌دهند.

وی تاکید کرد: همه قیمت گذاری‌ها در املاک و مستغلات، معادن و …چه در زمینه دعاوی، ادرات دادگستری  توسط کانون کارشناسان رسمی دادگستری صورت می‌گیرد.

رئیس هیئت‌مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان بیان داشت: در تیرماه امسال فراخوان جذب کارشناس و نیروهای متخصص براساس نیاز در سطح کشور داده شده و این آزمون در تاریخ ۲۹ آذرماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در کرمان برگزار خواهد شد.

پورسیدی افزود: در این آزمون در  سطح کشور ۴۹ هزار و ۱۳۴ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که یک هزار و ۸۵۴ نفر از استان کرمان هستند و بیش از ۲۰۰ نفر در ۷۰ رشته در استان کرمان پذیرفته می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه سال جاری تعداد ارجاعات به کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان یک هزار و ۸۸۹ و تعداد نامه‌های اداری ۴ هزار و ۵۳۸ مورد بوده است.

پورسیدی عنوان کرد: تعداد ارجاعات سال ۹۷ به کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان ۳ هزار و ۵۹۶ و تعداد نامه‌های اداری ۷ هزار و ۵۶۲ ارجاع بوده است.

محمد زنگی‌آبادی عضو هئیت‌مدیره و عضو شورای عالی کانون کارشناسان رسمی دادگستری  استان  اظهار کرد: شورای عالی کانون کارشناسان رسمی دا دگستری کشور از ۱۸ نفر تشکیل شده که این اعضا توسط کانون‌های سراسر کشور  برای یک دوره چهار ساله انتخاب می‌شوند.

وی بیان کرد: بیش از ۲۴ هزار نفر کارشناس رسمی دادگستری در سطح کشور داریم  و دستورالعمل شورای عالی برای کانون‌های استانی لازم‌الاجرا است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=7891

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.