• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8
سرمربی تیم فوتبال شهرداری سیرجان:

در فوتبال زنان خبری از ریخت و پاش مالی نیست

  • کد خبر : 10868
  • 28 فروردین 1399 - 9:47
در فوتبال زنان خبری از ریخت و پاش مالی نیست

سرمربی شهرداری سیرجان با بیان اینکه در لیگ برتر زنان خبری از ریخت و پاش مالی نیست گفت: تمام بودجه باشگاه ما به اندازه یک بازیکن ذخیره لیگ برترمردان نیست. مریم جهان‌نجاتی سرمربی تیم فوتبال شهرداری سیرجان با بیان اینکه موفقیت در فوتبال و تجربه به دست آوردن عناوین و افتخارات را ابتدا لطف خداوند […]

سرمربی شهرداری سیرجان با بیان اینکه در لیگ برتر زنان خبری از ریخت و پاش مالی نیست گفت: تمام بودجه باشگاه ما به اندازه یک بازیکن ذخیره لیگ برترمردان نیست.

مریم جهان‌نجاتی سرمربی تیم فوتبال شهرداری سیرجان با بیان اینکه موفقیت در فوتبال و تجربه به دست آوردن عناوین و افتخارات را ابتدا لطف خداوند می‌دانم اظهار داشت: دعای خیر پدر و مادر و حمایت همسرم هم در این بین به من کمک زیادی کرده است.

وی با بیان اینکه من برای موفقیت در فوتبال دو برنامه را محور و سرلوحه برنامه‌هایم قرار دادم افزود: تلاش و صرف فعل خواستن؛ تمام موفقیت‌های من در همین دو آیتم خلاصه می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال شهرداری سیرجان با عنوان اینکه در این سال‌ها در تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کشور به عنوان مربی و تیم شهرداری سیرجان به عنوان سرمربی فعالیت داشته‌ام و تجارب گران بهایی را به دست آورده‌ام گفت: کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات آسیای مرکزی، صعود به دور دوم انتخابی المپیک توکیو، حضور در چهار دوره بازی‌های آسیایی و حضور در دو دوره فینال نوجوانان و جوانان آسیا بخشی از موفقیت‌هایی است که در سایه تلاش و پشتکار به دست آمده است.

وی با بیان اینکه تیم شهرداری سیرجان از سال ۹۲ فعالیتش را در لیگ برتر فوتبال بانوان آغاز کرد و در این بین حضور جهانشاهی و حمایت‌های وی از تیم موجب شد تا برنامه‌های باشگاه برای حضور تیم را در قالب یک چشم‌انداز پنج ساله تدوین کنیم یادآور شد: در این مدت همه ساله شهرداری سیرجان در بین ۳ تیم صاحب سکو بود و سال ۹۴ ما توانستیم عنوان قهرمانی کشور را به دست آوریم.

جهان‌نجاتی با اشاره به اینکه همه این موفقیت‌های حکایت از حرفه‌ای‌گری باشگاه و موفقیت‌آمیز بودن برنامه مدیریت باشگاه داشت افزود: در این بین ما تربیت نسلی از دختران علاقه‌مند سیرجانی را هم دنبال کردیم و ساعت‌ها وقت و زمان صرف تیم‌های پایه شد، تاکنون شاهد حضور بازیکنان نوجوان سیرجانی در لیگ برتر بانوان باشیم.

وی این اقدام را اقدام قابل توجه‌ای عنوان کرد که هرگز در تیم‌های صاحب سکو دیده نشده است گفت: همه آن تیم‌ها نتیجه‌گرایی را به پرورش بازیکنان مستعد ترجیح می‌دهند و امروز ما با غرور و افتخار به خود می‌بالیم چرا که بازیکنان نوجوان و جوان سیرجانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

سرمربی تیم فوتبال شهرداری سیرجان با ابراز اینکه این فصل از مسابقات را با بدشانسی آغاز کردیم و اتفاقات عجیب و غریبی برای تیم ما رخ داد افزود: اما در ادامه مسابقات نتایج بهتری را کسب می‌کنیم و پایان فصل صاحب یک سکو می‌شویم.

وی با بیان اینکه متاسفانه مصدومیت افسانه چترنور یکی از مهاجمان تاثیرگذارتیم ضربه بزرگی به تیم زد گفت: میانیگن سنی تیم ما ١٧ سال و شش ماه  است و با این وجود تیم ما باز هم توانسته است در جدول مسابقات بالاتر از رقیبان بزرگی چون سپاهان قرار گیرد.

جهان‌نجاتی با اشاره به اینکه تیم ما در این فصل سیاست جوان‌گرایی و پرورش بازیکن را در پیش گرفته است افزود: تصور می‌کنم این‌ها هزینه‌هایی است که در قبال جوان شدن تیم پرداخت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه فوتبال علم بی‌انتهایی است و هر چه فوتبال را مطالعه می‌کنم، بیشتر مجذوب آن می‌شوم ادامه داد: این جمله معروف آلکس فرگوسن را که گفته است “هر روز در فوتبال مطلبی وجود دارد که من آن را نمی‌دانم” را همواره به خاطر دارم و به همین دلیل همیشه سعی کرده‌ام خودم را درگیر مطالعه و تحقیق، مشاوره از مربیان بزرگ و اجرای آن در تمرینات کنم.

سرمربی تیم فوتبال شهرداری سیرجان با اشاره به اینکه من حتی ساعت‌ها وقتم را صرف دیدن بازی‌های فوتبال از تلویزیون می‌کنم و از آن لذت می‌برم گفت: به همین دلیل هم همواره سعی کرده‌ام کلاس‌های مربیگری داخل و خارج از کشور را هم از دست ندهم، به خصوص در زمانی که تیم بازی ندارد در این کلاس‌ها شرکت می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که شما یکی از منتقدان جدی هیئت فوتبال و شخص رئیس هیئت علی قرایی بودید بیان کرد: بنده منتقد ایشان نیستم؛  من از برخی اتفاقات کمیته بانوان گلایه‌مند بودم و حرف‌هایم را مطرح کردم اما گویا برخی تاب و تحمل شنیدن این انتقادات را نداشتند.

جهان‌نجاتی با بیان اینکه کم لطفی‌های زیادی پس از آن مصاحبه از سوی کمیته بانوان در حق بنده صورت گرفت عنوان کرد: من به واسطه تخلفات صغر سنی که در مسابقات رده‌های پایه استان صورت گرفته بود، به عملکرد کمیته بانوان و نایب رئیس سابق انتقاد داشتم.

وی با عنوان اینکه شهرداری سیرجان امروز به عنوان یکی از قطب‌های فوتبال بانوان در سطح کشور شناخته می‌شود و این جایگاه مرهون نگاه مدیران باشگاه و به خصوص مهدی جهانشاهی است گفت: وی نگاه حرفه‌ای به فوتبال دارد و همواره حامی و پیشتیبان خوبی برای تیم درون زمین ما بوده است.

سرمربی تیم فوتبال شهرداری سیرجان با بیان اینکه امیدوارم مسئولان شهرداری نیز نگاه ویژه‌تری به باشگاه شهرداری داشته باشند تصریح کرد: ما با صرف کمترین هزینه‌ها توانسته‌ایم نام سیرجان را در کشور مطرح کنیم و شایسته حمایت‌های بیشتری هستیم.

وی با ابراز اینکه در لیگ برتر زنان خبری از ریخت و پاش مالی نیست و اولویت زنان و دختران ایرانی عشق به فوتبال است افزود: تمام بودجه باشگاه ما به اندازه یک بازیکن ذخیره لیگ برترمردان نیست.

جهان‌نجاتی با بیان اینکه امیدوارم شرایط مالی و قراردادهای بازیکنان خانم برای لیگ برتر سال آینده تغییر کند گفت: باید ۹۰ دقیقه همراه با  پوشش خاص اسلامی زیر آفتاب فوتبال بازی کنیم اما آنچه که جای تامل بسیار دارد همین دریافتی‌ها اندک و ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه تیم ما در سال ۹۷ رکورد حضور بیشترین هوادار را در تمام ادوار لیگ برتر در دیدار مقابل سپاهان اصفهان به دست آورد افزود: مسابقات بانوان ساعت ۱۰ صبح در بدترین زمان ممکن برگزار می‌شود، در این ساعت نه فوتبالیست می‌تواند بازی با کیفیتی ارائه دهد و نه تماشاگری به ورزشگاه می‌آید.

سرمربی تیم فوتبال شهرداری سیرجان با بیان اینکه چمن زمین محل برگزاری مسابقات تیم هم مصنوعی است، آن هم چمنی است که سال‌ها از آن استفاده شده و نیاز به تعمیر دارد عنوان کرد: بسیاری از آسیب‌دیدگی‌های بازیکنان شهرداری در این فصل به دلیل کیفیت پایین چمن بود و امیدوارم مسئولان ورزش و فوتبال حق استفاده از چمن طبیعی را هم به تیم زنان شهرداری سیرجان بدهند.

وی با اشاره به اینکه بنده به عنوان مدیر فنی آکادمی فوتبال دختران باشگاه گل گهر سیرجان مسئولیت دارم گفت: مقامات باشگاه گل گهر در این خصوص دین خود را به زنان و دختران سیرجانی ادا کرده‌اند و با کشف و پرورش استعدادهای فوتبالی زمینه رشد و حضور دختران سیرجانی را در سطوح بالاتری از فوتبال زنان فراهم می‌کنند.

جهان‌نجاتی افزود: در پایان باید از همه آنهایی که در این سال‌ها فضا را برای موفقیت من و تیمم فراهم کردند، تشکر کنم و امیدوارم جنسیت ملاک و معیاری برای حمایت از ورزش نباشد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=10868

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.