• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
به خاطر انتشار تصویری در توییتر؛

معاون دبیر کل سازمان ملل به انتشار اطلاعات محرمانه متهم شد

  • کد خبر : 6592
  • 13 شهریور 1398 - 13:50
معاون دبیر کل سازمان ملل به انتشار اطلاعات محرمانه متهم شد

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور ارتباطات جهانی که به تازگی منصوب شده، به خاطر انتشار تصویری از یک کودک آواره در توییتر که اطلاعات شخصی او را نشان می‌داد، به افشای غیرمنتظره اطلاعات محرمانه متهم شد. به گزارش ایسنا، این توییت که از سوی ملیسا فلمینگ، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور ارتباطات […]

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور ارتباطات جهانی که به تازگی منصوب شده، به خاطر انتشار تصویری از یک کودک آواره در توییتر که اطلاعات شخصی او را نشان می‌داد، به افشای غیرمنتظره اطلاعات محرمانه متهم شد.

به گزارش ایسنا، این توییت که از سوی ملیسا فلمینگ، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور ارتباطات جهانی منتشر شد، پیش از حذف شدن توسط نهاد آوارگان سازمان ملل بازنشر شد. فلمینگ در این باره به روزنامه گاردین گفت، به دنبال یافتن محل زندگی خانواده این کودک است تا از آن‌ها عذرخواهی کند.

بنجامین توماس وایت، کارشناس تاریخ‌شناسی آوارگان در دانشگاه گلاسگو که در توییتر به خاطر انتشار این مطلب به فلمینگ هشدار داد، شکایتی رسمی را در این خصوص به دفتر بازرس کل سازمان ملل ارائه کرده است.

به گزارش روزنامه گاردین، او در شکایت خود، فلمینگ و تیم ارتباطات نهاد آوارگان سازمان ملل را به نادیده گرفتن نگرانی‌های موجود در خصوص امنیت و حریم خصوصی این کودک و خانواده‌اش و همچنین نقض قوانین حفاظت از اطلاعات این نهاد متهم کرده است.

آقای وایت اظهار کرد: توییت ملیسا فلمینگ نقض غیرمنتظره اطلاعات محرمانه است.

او اطلاعات شخصی یک کودک آواره را برای ۷۶ هزار دنبال کننده افشا کرده است و سپس تیم او مساله را از این هم وخیم‌تر کرده و این توییت را برای ۲.۳ میلیون دنبال کننده نهاد آوارگان سازمان ملل در توییتر بازنشر کرده است. نه فلمینگ و نه تیمش توجهی به حریم خصوصی و امنیت این کودک و خانواده‌اش نکرده‌اند.

برخی از کاربران توییتر از نهاد‌های سازمان ملل به خاطر فرهنگ ارتباطی “ناسالم” و “بی‌توجهی” آن‌ها به استفاده از تصویر کودکان انتقاد کردند.

به گفته وایت، فلمینگ در واکنش نخست خود به هشدار او، اشتباه خود را قبول نکرد و از خانواده آن کودک عذرخواهی نکرد.

این کارشناس تاریخ‌شناسی آوارگان افزود: دو مساله وجود دارد. نخست روش استفاده اعضای جامعه امداد‌های بشردوستانه از تصاویر افرادی است که ادعا می‌کنند در تلاشند تا به آنان کمک کنند. آنان با این کار شان انسانی این افراد را تحقیر می‌کنند یا آنان را در معرض خطر قرار می‌دهند.

این مساله بسیار رایج است. شما بنر‌های ملیسا فلمینگ را که کودکان در پشت سرش قرار گرفته‌اند، دیده‌اید. این تصویر نوعی استفاده از نیازمندان برای “بیان نجات‌دهندگی سفیدپوستان” است که چندین دهه اتفاق افتاده و همچنان هم انجام می‌شود.

فلمینگ، اما گفته است که هدفش از انتشار این پست ایجاد آگاهی درباره عدم دسترسی کودکان به امکانات تحصیلی بوده است. او تاکید کرده است که “فورا اشتباه خود را پذیرفته” و این توییت را حذف کرده است.

وی اظهار کرد که هم‌اکنون به دنبال یافتن خانواده این کودک برای عذرخواهی از آنان است.

فلمینگ پس از حذف این مطلب در توییتر از بنجامین توماس وایت به خاطر تذکرش، تشکر کرد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6592
  • منبع : ایسنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.