• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3
سازمان ملل:

نوار غزه محل مرگ و ناامیدی است

  • کد خبر : 17814
  • 16 دی 1402 - 11:04
نوار غزه محل مرگ و ناامیدی است

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و کمک‌های اضطراری ضمن هشدار نسبت به اینکه یک فاجعه بهداشتی در غزه در پیش است، نوار غزه را محلی برای مرگ و ناامیدی توصیف کرد. مارتین گریفیث در بیانیه‌ای اظهار کرد: پس از سه ماه از حمله هولناک در هفتم اکتبر، غزه به مکانی برای مرگ و […]

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و کمک‌های اضطراری ضمن هشدار نسبت به اینکه یک فاجعه بهداشتی در غزه در پیش است، نوار غزه را محلی برای مرگ و ناامیدی توصیف کرد.

مارتین گریفیث در بیانیه‌ای اظهار کرد: پس از سه ماه از حمله هولناک در هفتم اکتبر، غزه به مکانی برای مرگ و ناامیدی تبدیل شده است.

گریفیث گفت ده‌ها هزار تن که بیشترشان زنان و کودکان هستند، کشته یا زخمی شدند و در حالی که دمای هوا پایین است خانواده‌ها در فضای باز می‌خوابند.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه تاکید کرد: مناطقی که به غیرنظامیان دستور داده شد برای حفظ جانشان به آنجا بروند، بمباران شدند.

او افزود: مراکز پزشکی در معرض حمله مستمر قرار دارند و بیمارستان‌های اندکی هستند که مملو از بیماران و زخمی‌ها به صورت محدود فعال بوده و به شدت به لوازم ضروری نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، گریفیث در ادامه گفت فاجعه‌ بهداشتی عمومی در پیش است و بیماری‌های واگیردار در پناهگاه‌های پرجمعیت به دلیل بالا آمدن فاضلاب در حال شیوع است و مردم با بالاترین سطح ناامنی غذایی که تا به حال ثبت شده، مواجه هستند و خطر قحطی دور نیست.

این مسؤول سازمان ملل همچنین تاکید کرد: نوار غزه به محلی غیرقابل سکونت تبدیل شده و ساکنان آن هر روز با تهدیدهایی علیه موجودیت خود روبه‌رو هستند و جهان در حال نظاره است.

او ادامه داد: زمان آن رسیده که طرف‌ها به تمام تعهدات خود در قوانین بین‌المللی از جمله حفاظت از غیرنظامیان، رفع نیازهای اصلی آنها و نیز آزادی فوری تمامی افراد بازداشت‌شده عمل کنند.

گریفیث در پایان گفت: زمان آن رسیده که جامعه بین‌الملل تمام نفوذ خود را برای تحقق این هدف به کار بگیرد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ پس از حملات غافلگیرانه جنبش حماس علیه شهرک‌های واقع در غلاف غزه، جنگی میان رژیم صهیونیستی و این جنبش آغاز شد که بیش از ۲۲ هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، به شهادت رسیدند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=17814

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.