• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

آغاز طرح تشدید جمع آوری متکدیان در سیرجان

  • کد خبر : 16338
  • 03 اردیبهشت 1402 - 6:20
آغاز طرح تشدید جمع آوری متکدیان در سیرجان

دادستان سیرجان از تشکیل اکیپ جمع آوری متکدیان در محدوده شهر سیرجان خبر داد. مجتبی قدیمی دادستان عمومی و انقلاب سیرجان در این خصوص گفت: با توجه به مفاد مواد ۷۱۲ و ۷۱۳ قانون مجازات اسلامی و جرم انگاری قانونی در خصوص تکدی گری و به کار گماردن افراد صغیر یا افراد دیگر جهت تکدی گری، […]

دادستان سیرجان از تشکیل اکیپ جمع آوری متکدیان در محدوده شهر سیرجان خبر داد.

مجتبی قدیمی دادستان عمومی و انقلاب سیرجان در این خصوص گفت: با توجه به مفاد مواد ۷۱۲ و ۷۱۳ قانون مجازات اسلامی و جرم انگاری قانونی در خصوص تکدی گری و به کار گماردن افراد صغیر یا افراد دیگر جهت تکدی گری، در راستای سالم‌سازی چهره شهر برابر مقررات با متکدیان برخورد می‌گردد.

او افزود: در همین راستا تعداد ١۴ نفر که در سطح شهر سیرجان اقدام به تکدی می‌کردند که جمع آوری، ساماندهی و تحویل بهزیستی و سایر نهاد‌های حمایتی شدند و تعدادی از این افراد که اطفال را وسیله تکدی گری قرار می‌دادند به موجب قانون به زندان معرفی شدند. 

دادستان سیرجان تصریح کرد: با توجه به اینکه افزایش حضور متکدیان در سطح شهر زمینه‌های انتقاد شهروندان را همراه داشته، طرح تشدید جمع آوری متکدیان با تشکیل اکیپ ویژه‌ای توسط عوامل شهرداری و نیروی انتظامی و با همکاری بهزیستی در سطح شهر به صورت ماهیانه انجام شد

مجتبی قدیمی با اشاره به اینکه بسیاری از متکدیان سطح شهر استحقاق دریافت کمک مالی را ندارند، تاکید کرد: باید آمار دقیق متکدیان، مشخص و افراد نیازمند واقعی بین آنان به نهاد‌های حمایتی و مراکز نیکوکاری فعال معرفی شوند.

او در ادامه افزود: اغلب متکدیان جمع آوری شده مربوط به اتباع بیگانه غیرمجاز و شهر‌ها و استان‌های مجاور بوده که از احساسات شهروندان سوء استفاده کرده و روزانه از این راه درآمد‌های زیادی را عاید میکردند لذا اجازه نمی‌دهیم فرد یا افرادی با سوءاستفاده از اعتماد عمومی و عطوفت مردم، موجب ایجاد بی‌نظمی در جامعه شوند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=16338

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.