• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
11
استاندار کرمان:

اطلس نیازمندی‌ ورزش استان تهیه شود

  • کد خبر : 13613
  • 04 آبان 1400 - 13:00
اطلس نیازمندی‌ ورزش استان تهیه شود

استاندار کرمان به مدیرکل ورزش و جوانان این استان ماموریت داد که اطلس نیازمندی‌های این بخش را تهیه کند تا مشکل نامتوازنی ورزش استان نیز در رهگذر آن حل شود. علی زینی‌وند روز دوشنبه در نشست شورای ورزش استان کرمان با تبریک هفته وحدت و تربیت بدنی افزود: نامتوازنی استان در حوزه ورزش حرف درستی […]

استاندار کرمان به مدیرکل ورزش و جوانان این استان ماموریت داد که اطلس نیازمندی‌های این بخش را تهیه کند تا مشکل نامتوازنی ورزش استان نیز در رهگذر آن حل شود.

علی زینی‌وند روز دوشنبه در نشست شورای ورزش استان کرمان با تبریک هفته وحدت و تربیت بدنی افزود: نامتوازنی استان در حوزه ورزش حرف درستی است؛ مدیرکل ورزش تیمی برای تهیه اطلس نیازمندی ها بگذارد که و براساس نقشه و به طور سالانه رنگ بندی آن نیز تغییر کند.

وی تاکید کرد: استان کرمان امکانات زیادی دارد و از این امکانات می توان برای توسعه متوازن و توزیع مناسب امکانات در همه نقاط کمک گرفت.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به مشکل نامتوازنی عجیب در سیستم اداری و بحث استخدام نیرو در آن نیز گفت: مشکل اصلی سیستم اداری ماست که نامتوازنی عجیب در آن مشاهده می‌شود؛ سقف نیروی اداری و کارمندان‌ دولت در حالی به نوعی پر شده و از متوسط دنیا نیز بسیار بالاتر است که حجم بسیاری استخدام شده اند اما در این خصوص توازنی وجود ندارد.

وی یادآور شد: در جاهایی نیاز به نیرو وجود دارد؛ برخی شهرستان ها سه کارمند رسمی هم ندارند در حالی که حجم دولت بزرگ است و برخی دستگاه ها با تجمع نیرو روبه رو هستند.

زینی وند افزود: استان باید در تامین نیروی انسانی جمع بندی کند اما آنکه باید مجوز استخدام بگیرد، خود وزیر ورزش و جوانان است؛ در این زمینه دچار آسیب تاریخی انباشته شده هستیم؛ در مقاطعی بدون برنامه و محدودیت استخدام کردیم و در نقاطی هم نیاز به نیرو داریم.

استاندار کرمان با بیان اینکه کادرسازی نکرده ایم و دچار خلاء شده ایم زیرا نیازمندی ها را با نیروهای شرکتی تامین کرده ایم گفت: ورزش، صنعت، سیاست و فرهنگ ما باید با نخبگان و افراد صاحب ایده متحول شود.

وی ادامه داد: در شرق و جنوب استان بویژه شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه همچنان محرومیت وجود دارد.

استاندار کرمان گفت: از فعالیت شهرستان‌های شهربابک، رفسنجان و سیرجان باید تقدیر شود اما امکانات باید با تبعیض مثبت به سمت مناطق محروم برود؛ باید کارها را با اعداد و ارقام انجام داد و مطالبه کرد؛ ضمن آنکه شورای ورزش را دست کم نگیریم.

وی بیان داشت: مهمانسرای هیات های ورزشی در شان استان نیست و باید زیرساخت خوبی در این زمینه ایجاد کرد؛ کارگروه ساماندهی اماکن اداری به صورت امانی می‌تواند حق استفاده را در اختیار استان قرار دهد و به شهرستان‌ها کمک کند.

زینی وند اظهار داشت: برخی ورزش های سنتی که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید داشتند، در استان کرمان خاستگاه دارند، از این ورزش ها می‌توان به چوگان اشاره کرد که باید تقویت شوند زیرا برند استان هستند.

استاندار کرمان گفت: یکی از بهترین مناطق اطراف کرمان برای ورزش چوگان درنظر گرفته شده و از این بابت توقع این است که همه ما ورزش استان را در جایگاه ‌خود تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه نیاز به آموزش، برنامه‌ریزی، توازن و توجه به ورزش وجود دارد تصریح کرد: اهمیت ورزش نباید ما را از مسائل فرهنگی غافل کند.

زینی‌وند با بیان اینکه استان کرمان در حوزه جوانان پیشرو است، البته جای کار بیشتری وجود دارد گفت: ورزش بانوان نیز نباید در حاشیه باشد و به علت شرایط خاص فرهنگی و اجتماعی حاکم بر جامعه باید زمینه ورزش بانوان در چارچوب خود در اماکن اختصاصی دنبال شود.

وی ادامه داد: در حوزه ورزش روستایی نیز باید به ورزش بانوان توجه کرد.

زینی وند در بخش دیگری از سخنانش افزود: فعالیت های ورزشی استان در مجموع در حوزه های مختلف و رشته های انفرادی، گروهی و سایر حوزه های افتخار آفرین جای قدردانی دارد و باید قدرش را بدانیم.

وی عنوان کرد: ورزش استان کرمان جزو استان های تاثیرگذار وتعیین کننده در سرنوشت کشور محسوب می‌شود، فعالیت استان در حوزه تصمیم‌گیری، قهرمانی، تیم داری، باشگاه‌ها و هیات های فعال باعث افتخار است اما با توجه به ظرفیت‌ها و سابقه تاریخی آن، حوزه ورزشی کرمان همچنان در جایگاه خود قرار ندارد و باید ارتقا یابد.

افتتاح ۱۱ طرح ورزشی در کرمان

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در این نشست گفت: در هفته تربیت بدنی امسال ۱۱ پروژه ورزشی در استان افتتاح شد.

میثم پاریزی افزود: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۱۲۰ پروژه ورزشی در استان کرمان بهره برداری و ۲۰۸ هزار متر به سرانه ورزشی استان اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۲ میلیارد تومان اعتبار دولتی ساخت این پروژه های ورزشی بوده و بخشی به صورت مشارکتی هزینه شده، افزود: از کل پروژه های بهره براری شده، ۱۸ هزار متر سرانه فضای ورزشی سرپوشیده، ۱۰ چمن مصنوعی بزرگ، یک باب زورخانه، ۹۸ زمین چمن مینی فوتبال و دیگر طرح ها بوده است.

پاریزی بیان کرد: در بخش برگزاری جشنواره، همایش و دیگر برنامه های مشابه در حوزه بانوان سال گذشته ۷۶۵ برنامه و از ابتدای امسال ۳۹۶ برنامه در استان کرمان برگزار شده است و در حوزه جوانان نیز جلسات مختلفی داشته ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان کرد: در هفته تربیت بدنی امسال نیز ۱۱ پروژه ورزشی در استان افتتاح شد و در حوزه معاونت فرهنگی سه طرح ملی از جمله افتتاح شبکه ملی آسیب های اجتماعی که دبیرخانه در کرمان است و راه اندازی سامانه ملی “امید زندگی” (مشاوره آنلاین) را در استان راه اندازی داشتیم.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=13613

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.