• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
12
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان:

اقامتگاه موقت متهمان در سیرجان راه اندازی شد

  • کد خبر : 10270
  • 06 بهمن 1398 - 11:16
اقامتگاه موقت متهمان در سیرجان راه اندازی شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان از راه اندازی اقامتگاه موقت متهمان در سیرجان خبر داد و گفت: این اتفاق برای برای اولین بار در کشور صورت پذیرفت. وی افزود: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها جزء مهمترین برنامه‌های کلان قوه قضایه است. محسن نیک ورز در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای کاهش جمعیت […]

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان از راه اندازی اقامتگاه موقت متهمان در سیرجان خبر داد و گفت: این اتفاق برای برای اولین بار در کشور صورت پذیرفت.

وی افزود: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها جزء مهمترین برنامه‌های کلان قوه قضایه است.

محسن نیک ورز در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و دستور العمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی، ابلاغی از سوی حضرت آیت الله رئیسی، ریاست قوه قضائیه و آئین نامه حفظ حقوق شهروندی این اقامتگاه‌ها برای اولین بار در در استان کرمان و شهر سیرجان راه اندازی شده اند.

این مقام قضائی اعلام کرد: در این طرح متهمان تحت قرار کفالت و یا وثیقه در جرائم خرد و سبک که به دلیل عجز از تودیع وثیقه بایستی به زندان وارد شوند دیگر در ابتدای امر وارد زندان نمی‌شوند و به این اقامتگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: متهمان در یک مهلت ۱۴ روزه فرصت خواهند داشت نسبت به تامین و تودیع وثیقه اقدام نمایند و از ورود خود به زندان جلوگیری نمایند.

دادستان سیرجان بیان داشت: یکی از مهمترین مزایای اجرای این طرح در کنار کاهش جمعیت زندان‌ها این است که افراد معرفی شده به این اقامتگاه‌ها انگشت نگاری نمی‌شوند و برچسپ زندانی روی این افراد نمی‌خورد و از لحاظ اجتماعی در آینده دچار مشکل نخواهند شد.

نیک ورز گفت: محیط این اقامتگاه‌ها متفاوت از زندان است و خانواده متهمان می‌توانند با این افراد به راحتی ملاقات کنند و مقدمات آزادی آنان را فراهم کنند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=10270

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.