• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
11
مدیر روابط عمومی دادگستری استان خبر داد:

سامانه نوبت‌دهی ملاقات مردمی در دادگستری کرمان راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 6986
  • 03 مهر 1398 - 9:58
سامانه نوبت‌دهی ملاقات مردمی در دادگستری کرمان راه‌اندازی شد

سامانه نوبت‌دهی اینترنتی برای دیدار حضوری و غیرحضوری مردم با مقامات ارشد قضائی با توجه استقبال گسترده اهالی کرمان برای شرکت در ملاقات‌های مردمی با ریاست کل دادگستری این استان راه‌اندازی شد. مدیر روابط عمومی دادگستری استان کرمان در جمع خبرنگاران افزود: با عنایت به آموزه‌های دین مبین اسلام در پاسداشت کرامت انسانی و دستیابی […]

سامانه نوبت‌دهی اینترنتی برای دیدار حضوری و غیرحضوری مردم با مقامات ارشد قضائی با توجه استقبال گسترده اهالی کرمان برای شرکت در ملاقات‌های مردمی با ریاست کل دادگستری این استان راه‌اندازی شد.

مدیر روابط عمومی دادگستری استان کرمان در جمع خبرنگاران افزود: با عنایت به آموزه‌های دین مبین اسلام در پاسداشت کرامت انسانی و دستیابی سریع و آسان مردم به حقوق خود و بهره‌مندی از حقوق شهروندی در حوزه‌های قضایی استان کرمان سامانه نوبت دهی ملاقات با مقامات دادگستری کرمان به منظور تسهیل در تعیین وقت ملاقات و ارتباط با ریاست کل و سایر مسئولان ارشد قضایی استان راه‌اندازی شده است.
محمد بصیریان با اشاره به اینکه دادگستری استان کرمان طی چند سال گذشته همواره در زمینه استفاده از فناوری‌های نوین پیشگام بوده است گفت: در راستای بهینه‌سازی سرویس‌ها، فرآیندها و هدف‌گذاری دستیابی به رضایت مخاطبین، این سرویس نوبت‌دهی آنلاین راه‌اندازی شده است.
وی اعلام کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی https://dadgostari-kr.eadl.ir/نسبت به اخذ نوبت و سپس مراجعه حضوری و غیرحضوری اقدام کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: متقاضیان پس از ورود به درگاه ملاقات مردمی در سایت دادگستری استان کرمان، ابتدا نوع ملاقات خود را (حضوری و یا غیرحضوری) انتخاب می‌کنند و در ادامه تاریخ ملاقات مردمی خود را انتخاب و سپس نوع درخواست خود را مشخص و در نهایت با وارد کردن مشخصات خود، سامانه به متقاضی یک کد رهگیری به همراه تاریخ و ساعت دقیق مراجعه را اعلام می‌کنند.
بصیریان اظهار داشت: یکی دیگر از مزایای این سامانه امکان ثبت درخواست به صورت غیرحضوری است که در این شیوه فرد متقاضی می‌تواند با بارگذاری مستندات در سامانه و وارد کردن شماره همراه خود؛ درخواست را ثبت و در ادامه از طریق پیامک و کد رهگیری، روند رسیدگی به وی اطلاع داده خواهد شد.
مدیر روابط عمومی دادگستری استان کرمان گفت: ضرورت است؛ شهروندان در زمان مراجعه به درگاه ملاقات مردمی، توضیحاتی که در سایت آمده را مطالعه نمایند تا در هنگام مراجعه حضوری، کارکنان حاضر در ملاقات مردمی بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ‌گوی شهروندان باشند.
وی افزود: در راستای حفظ عزت و کرامت حقوق شهروندی از ابتدای سالجاری تا پایان شهریور ماه تعداد۲۳ جلسه ملاقات مردمی با مردم دیار کریمان انجام گرفته است.
بصیریان یادآور شد: در مجموع این ملاقات‌ها تعداد ۲ هزار و ۱۳۶نفر از شهروندان کرمانی با رئیس کل دادگستری استان و معاونین دادگستری استان به صورت چهره به چهره ملاقات داشته و در نهایت ضمن ارشاد، پاسخ مقتضی را دریافت و دستورات قضایی لازم نیز صادر شده است.
وی گفت: علاوه بر برنامه ملاقات مردمی تعداد ۳۶ مورد جلسه طرح هر مسجدی که حقوقدان نیز با حضور مقاماتقضایی در شهر کرمان در جمع نمازگزاران با بیان مسائل حقوقی انجام شده است.
مدیر روابط عمومی دادگستری استان کرمان بیان کرد: برنامه ملاقات مردمی در تمامی حوزه‌های قضایی از قبل در دستور کار دادگستری استان قرار داشته است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6986

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.