• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
فرماندار سیرجان تاکید کرد:

ضرورت اجرای پزشک خانواده درجامعه

  • کد خبر : 16644
  • 13 اردیبهشت 1402 - 20:40
ضرورت اجرای پزشک خانواده درجامعه

فرماندار سیرجان گفت: تحول و تقویت نظام سلامت کشور نیازمند اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع است. به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت ، مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان با فرماندار سیرجان دیدار و در رابطه با نحوه اجرای برنامه پزشک خانواده در شهر و روستا به بحث و گفتگو پرداختند. فرماندار ویژه سیرجان […]

فرماندار سیرجان گفت: تحول و تقویت نظام سلامت کشور نیازمند اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع است.

به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت ، مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان با فرماندار سیرجان دیدار و در رابطه با نحوه اجرای برنامه پزشک خانواده در شهر و روستا به بحث و گفتگو پرداختند.

فرماندار ویژه سیرجان در این دیدار ضمن تبریک گرامیداشت هفته سلامت با مثبت ارزیابی کردن عملکرد بیمه سلامت در شهرستان سیرجان گفت: یکی از دستاورد‌های مهم و ارزشمند انقلاب اسلامی، گسترش و دسترسی عادلانه هموطنان به خدمات بهداشتی و درمانی است.

او افزود:بیمه سلامت با هدف اجرای بیمه همگانی و برقراری عدالت اجتماعی در بخش سلامت، یک کارنامه درخشان در شهرستان سیرجان دارد و عملکرد این مجموعه موجب اطمینان خاطر مردم شده است و در سال‌های آینده یکی از گزینه‌های اصلی مردم در انتخاب بیمه می‌باشد.

علی یعقوبی پور با اشاره به اهمیت تدوام اجرای طرح پزشک خانواده شهری و روستایی در کشور و نتایج مثبت اجرای این طرح در دیگر کشور ها، گفت:اجرای برنامه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع که در دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گرفته است، روشی بسیار مهم و موثر در حفظ سلامت مردم، کاهش هزینه و وقت درمانی و ارتقای نظام سلامت به شمار می‌رود که باید ساز و کار و زیرساخت‌های لازم در این شهرستان قبل از اجرایی شدن بخوبی فراهم شود.

او افزود:در اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع باید اطلاع رسانی، آگاه سازی و فرهنگ سازی صورت گیرد تا مردم در صورت مواجه با بیماری ابتدا به مراقب سلامت مراجعه کرده و در مراحل اولیه تشخیص صورت گیرد و مشاوره‌های لازم ارائه شود و در صورت نیاز به پزشک عمومی و در صورت مزمن بودن حال بیمار به پزشک متخصص ارجاع داده شود.

محمد جعفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان نیز با بیان اینکه ۶۵ درصد از جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: کسانی که از بیمه سلامت برخوردار نیستند هم به صورت بالقوه از خدمات سلامت استفاده می‌کنند و به محض نیاز به خدمات درمانی در بیمارستان‌ها تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان از تأمین ۹۰ درصد از هزینه درمان زوج‌های نابارور استان خبر داد و افزود: ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های درمان سرپایی افراد تحت پوشش، توسط این بیمه در مراکز درمانی سرپایی و بیمارستانی پرداخت می‌شود، که این خود نشانه حمایت از جامعه در بخش سلامت و درمان می‌باشد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=16644

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.