• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
سرپرست فرماندای ویژه سیرجان خبر داد:

کمیته قیمت‌گذاری املاک در سیرجان تشکیل شد

  • کد خبر : 15803
  • 24 خرداد 1401 - 8:32
کمیته قیمت‌گذاری املاک در سیرجان تشکیل شد

سرپرست فرماندای ویژه سیرجان در پاسخ به خبرنگاران درباره قیمت های نجومی اجاره بهای مسکن در این شهرستان گفت: کمیته قیمت گذاری املاک تشکیل شده است. نخستین نشست خبری علی یعقوبی سرپرست فرمانداری این شهرستان که بتازگی در این مسئولیت منصوب شده با حضور خبرنگاران برگزار […]

سرپرست فرماندای ویژه سیرجان در پاسخ به خبرنگاران درباره قیمت های نجومی اجاره بهای مسکن در این شهرستان گفت: کمیته قیمت گذاری املاک تشکیل شده است.

نخستین نشست خبری علی یعقوبی سرپرست فرمانداری این شهرستان که بتازگی در این مسئولیت منصوب شده با حضور خبرنگاران برگزار و مسائل مختلف از جمله گرانی در اجاره بها مطرح شد.

وی در این زمینه توضیح داد که با راه اندازی کارگروه ساماندهی و قیمت گذاری املاک شهرستان قیمت ها نظارت و بر اساس اعلام این کمیته و کارگروه اقدام می شود و مشاوران املاک نیز ملزم به رعایت این نرخنامه خواهند بود.

به گزارش ایرنا آنطور که در افکارعمومی شهرستان بیان می شود وجود برخی شرکت های بزرگ معدنی و صنعتی سبب مهاجرت یا اقامت تعداد زیادی از غیربومی ها در این منطقه شده که گرانی نجومی قیمت ها بویژه در بخش مسکن را به همراه داشته است.

گلایه از توسعه نامتوازن شهری

سرپرست فرمانداری سیرجان در ادامه توسعه نامتوازن شهری را از مشکلات این شهرستان عنوان و بیان کرد: توسعه نامتوازن شهری مانعی برای توزیع عادلانه امکانات است که تنگناها و ناهنجاری های اجتماعی، ساخت و سازهای بدون پروانه، تغییر کاربری، تفکیک ‌های غیرمجاز و بدون کارشناسی و حتی مشکلات فرهنگی- اجتماعی را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی در پاسخ به پرسشی درباره نظارت ها بر بازار و جلوگیری از تورم گفت: وضعیت اقتصادی کنونی تابع تصمیم های کلان کشور است و در سطح شهرستان نیز نظارت بر بازار و قیمت اجناس و کالاهای به همراه تامین کالاهای اساسی هرروز اقدام می شود.

به گفته یعقوبی تاکنون در شهرستان سیرجان کمبود کالای اساسی نداشته ایم.

سرپرست فرمانداری سیرجان افزود:  در طرح ویژه نظارتی متشکل از بازرسان ادارات صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف روزانه بازرسی از صنوف و بازار انجام و با هرگونه تخلف گرانفروشی برخورد می شود؛ مردم هم در صورت مشاهده موارد تخلف یا گرانفروشی مراتب را به سامانه ۱۲۴ اداره صمت گزارش دهند.

معطلی ارباب رجوع در ادارات پذیرفته نیست

وی تکریم ارباب رجوع در ادارات را اولویت کاری مدیران شهرستان عنوان کرد و گفت: مردم نباید در مراجعه به ادارات  دغدغه داشته باشند یا سرگردان شوند.

یعقوبی تاکید کرد: مسئولان در حل مشکلات مردم  براساس قوانین و مقررات اقدام می کنند و معطلی ارباب رجوع در ادارات را نخواهیم پذیرفت.

مشکل راه سیرجان- بافت

وی درباره وضعیت باند دوم محور سیرجان – بَلوَرد- بافت که به حکم دادستانی باند درحال ساخت دوم آن مسدود شده نیز گفت: این گونه طرح های عمرانی باید مراحل تعیین حریم راه، خاکریزی، زیرسازی و آسفالت را در کنار ایمن سازی مسیر از جمله نصب نیوجرسی و علایم هشدار دهنده به صورت یک مجموعه و هماهنگ انجام شود.

یعقوبی افزود: متاسفانه در این طرح برخی اقدامات با تاخیر اجرا شده و به دلیل همین نقص و کمبودها بود که باند دوم این محور مسدود شد و تا رفع کامل مشکلات، توسط پیمانکار بازگشایی نمی شود.

نقش مهم خبرنگاران

سرپرست فرماندای سیرجان در بخش دیگری از سخنان خود نیز نقش و تاثیر فعالیت خبرنگاران و رسانه ها را از ابعاد مختلف تشریح و بیان کرد: رسالت خبرنگاران رسالتی تحقیقی است که سبب تقویت اعتماد مردم می شود.

یعقوبی افزود: خوب است تهیه و تنظیم خبر منطبق با واقعیت باشد تا بحث حل مشکلات و تحقق توسعه را نیز به دنبال خود محقق کند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=15803

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.