• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
بایدن:

در صورت تداوم حملات یمن در دریای سرخ، آمریکا به حملات مشابه ادامه می‌دهد

  • کد خبر : 17985
  • 24 دی 1402 - 8:59
در صورت تداوم حملات یمن در دریای سرخ، آمریکا به حملات مشابه ادامه می‌دهد

رئیس‌جمهور آمریکا، انصارالله یمن را «یک سازمان تروریستی» خواند و تهدید کرد، در صورت تداوم حملات یمن در دریای سرخ، آمریکا به حملات مشابه ادامه می‌دهد. «جو بایدن» گفت: حوثی‌ها (انصارالله یمن) یک سازمان تروریستی هستند و اگر به همین رفتار خود ادامه دهند، ما پاسخ خواهیم داد.

رئیس‌جمهور آمریکا، انصارالله یمن را «یک سازمان تروریستی» خواند و تهدید کرد، در صورت تداوم حملات یمن در دریای سرخ، آمریکا به حملات مشابه ادامه می‌دهد.

«جو بایدن» گفت: حوثی‌ها (انصارالله یمن) یک سازمان تروریستی هستند و اگر به همین رفتار خود ادامه دهند، ما پاسخ خواهیم داد.

ارتش‌های آمریکا و انگلیس اوایل روز جمعه چندین حمله هوایی را علیه نقاط مختلف یمن در چهار استان از جمله صنعا، الحدیده، تعز و ذمار صورت دادند.

این حمله پس از آن اتفاق افتاد که در پی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، انصارالله یمن اعلام کرد تمامی کشتی‌هایی را که به نحوی به رژیم صهیونیستی مرتبط هستند، در دریای سرخ هدف قرار خواهد داد و این کار تا توقف جنایات رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان در غزه ادامه دارد.

پیش‌تر «داگلاس سیمز» مدیر عملیات ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده اعلام کرد که آمریکا و انگلیس در حمله شب گذشته خود به مواضع ارتش یمن، حدود ۳۰ نقطه را با بیش از ۱۵۰ موشک هدف گرفتند؛ موشک‌هایی که از ناوهای جنگی و همچنین پرنده‌های نظامی شلیک شدند.

بایدن همچنین در نامه‌ای به کنگره آمریکا مدعی شده حملات آمریکا و انگلیس به یمن، علیه مواضعی صورت گرفته که حملات ارتش این کشور در دریای سرخ را تسهیل می‌کرد.

او گفته ایالات متحده آماده است تا در صورت لزوم، اقدامات بیشتری را برای مواجهه هر تهدیدی اتخاذ کند.

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده حملات علیه یمن «بر طبق قانون بین‌المللی» بوده و «محافظت از آمریکایی‌ها در خانه و خارج» بوده است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=17985

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.