• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4
نظرسنجی جدید شبکه «ان‌بی‌سی نیوز»

رکوردزنی بایدن در عدم محبوبیت

  • کد خبر : 17409
  • 03 مهر 1402 - 21:22
رکوردزنی بایدن در عدم محبوبیت

میزان عدم رضایت از عملکرد جو بایدن در آمریکا با رسیدن به ۵۶ درصد، به بالاترین سطح نامحبوبی در زمان ریاست‌جمهوری وی رسید. میزان عدم رضایت از «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به بالاترین سطح ریاست‌جمهوری وی رسید که همچنین نشان‌دهنده کاهش حمایت از وی از سوی طیف‌های تعیین‌کننده بود. میزان نارضایتی از عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا […]

میزان عدم رضایت از عملکرد جو بایدن در آمریکا با رسیدن به ۵۶ درصد، به بالاترین سطح نامحبوبی در زمان ریاست‌جمهوری وی رسید.

میزان عدم رضایت از «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به بالاترین سطح ریاست‌جمهوری وی رسید که همچنین نشان‌دهنده کاهش حمایت از وی از سوی طیف‌های تعیین‌کننده بود.

میزان نارضایتی از عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا در نظرسنجی جدید شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» به ۵۶ درصد رسید و در عین حال ۴۱ درصد اعلام رضایت کردند. این نظرسنجی  همچنین نشان داد حمایت از بایدن در بین رای‌دهندگان سنین ۱۸ تا ۲۴ که ۴۶ درصد از عملکرد وی اعلام رضایت کردند، کاهش یافته است. لاتین‌تبارها ۴۳ درصد و مستقل‌ها که در انتخابات ۲۰۲۴ تصمیم‌ساز هستند، هم ۳۶ درصد از وی رضایت داشتند.

نتایج این نظرسنجی که یکشنبه منتشر شد در ادامه روند نگرانی اکثر قریب به اتفاق رای‌دهندگان درباره بایدن و ترامپ رقیب احتمالی او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا بود.

اما میزان پیشتازی ترامپ در مقابل سایر رقبایش در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه افزایش داشت و با ۴۳ درصد به‌رغم درگیری بودن با مسائل حقوقی در قالب چهار کیفرخواست جنایی در سطح فدرال و ایالتی پیش بود.

ترامپ در بین رای‌دهندگان انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواه با ۵۹ درصد اولین انتخاب بود. «ران دی‌سانتیس» فرماندار فلوریدا تنها ۱۶ درصد آرا را کسب کرد. این نظرسنجی همچنین نشان داد جمهوری‌خواهان به طور فزاینده–۵۸ درصد، معتقدند ترامپ باید رهبر حزب‌ جمهوری‌خواه بماند که در مقایسه با ۴۹ درصد ژوئن افزایش داشت.

رای‌دهندگان همچنان سن بایدن ۸۰ ساله را مسئله می‌دانند و ۷۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند نگرانی‌های عمده یا متوسطی دارند مبنی بر این که او توانایی ذهنی و جسمی ریاست‌جمهوری را ندارد؛ در حالی که ۴۴ درصد درباره ترامپ ۷۷ ساله این اعتقاد را داشتند.

با این حال یکی از هر پنج رای‌دهنده که درباره سن بایدن ابراز نگرانی کردند، گفتند او را به ترامپ ترجیح می‌دهند. رقابت فرضی بین بایدن و ترامپ هم نشان‌دهنده تساوی آن‌ها بود. در حالی که در همین نظرسنجی در ماه ژوئن بایدن با چهار درصد از ترامپ پیش بود.

این نظرسنجی ۱۵ تا ۱۹ سپتامبر (۲۴ تا ۲۸ شهریور) با شرکت هزار رای‌دهنده ثبت‌نام شده با حاشیه خطای مثبت و منفی ۳.۱ انجام شد.

آخرین نظرسنجی‌ روزنامه واشنگتن‌ پست و شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز» هم نشان داده تنها ۳۷ درصد عملکرد بایدن را تایید می‌کنند و ۵۶ درصد اعلام نارضایتی کردند و افرادی که عملکرد اقتصادی‌اش را تایید کردند، زیر ۳۰ درصد عنوان شدند. 

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=17409

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.