• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
دادستان کرمان:

دستگیری ۳۲ نفر در رابطه با جنایت تروریستی ۱۳ دی

  • کد خبر : 17863
  • 17 دی 1402 - 8:33
دستگیری ۳۲ نفر در رابطه با جنایت تروریستی ۱۳ دی

دادستان کرمان از دستگیری ۲۳ تروریست داعشی طی ۳ ماه اخیر در کرمان و دستگیری ۳۲ نفر در رابطه با جنایت تروریستی ۱۳ دی خبر داد. هدی بخشی، دادستان کرمان درباره کشفیاتی که قبل از مراسم سالگرد شهید سلیمانی صورت گرفته است، گفت: امسال وضعیت خاصی بود و حجم تهدیدات بسیار زیاد بود و با […]

دادستان کرمان از دستگیری ۲۳ تروریست داعشی طی ۳ ماه اخیر در کرمان و دستگیری ۳۲ نفر در رابطه با جنایت تروریستی ۱۳ دی خبر داد.

هدی بخشی، دادستان کرمان درباره کشفیاتی که قبل از مراسم سالگرد شهید سلیمانی صورت گرفته است، گفت: امسال وضعیت خاصی بود و حجم تهدیدات بسیار زیاد بود و با اقدامات نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در دو سه ماه گذشته تعداد زیادی از عوامل انتحاری که قصد عملیات انتحاری داشتند، از جمله ۲۳ عنصر داعشی آماده عملیات انتحاری دستگیر شدند.

وی با اشاره به کشفیات مواد منفجره بیان داشت: هر کدام از ۱۶ بمبی که امسال در کرمان کشف شد، قدرت انفجارشان از جلیقه‌های منفجر شده در این حادثه بیشتر بود.

وی با اشاره به موضوع بررسی ابعاد حادثه تروریستی ۱۳ دی ماه اظهار کرد: در زمان انفجار اول، بنده نزدیک گلزار بودم و به سرعت به سمت محل رفتم که اطلاع دادند حادثه دوم نیز اتفاق افتاده است. بنده در محل حاضر شدم و از همان لحظات اول روی سه محور (پیشگیری و برآورد اطلاعاتی، طرح و برنامه و اقدام و عمل) متمرکز شدیم و این محورها در دستور کار قرار گرفت.

بخشی ادامه داد: ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی از سه سال قبل در کرمان آغاز به کار کرد که کمیته ایمنی و امنیتی دارد و مسائل از سال قبل آسیب شناسی و برای نخستین بار امسال کمیسیون خاصی توسط نهادهای اطلاعاتی برای مراسم تشکیل شد و چهار جلسه داشت که دو جلسه با حضور معاونان ویژه وزارت اطلاعات بود و تدابیری که باید، اندیشیده و پیش بینی‌هایی در زمینه نیروی بیشتر و … از ماه‌ها قبل انجام شد.

دادستان کرمان اظهار کرد: تاکنون ۳۲ نفر در رابطه با جنایت تروریستی ۱۳ دی ماه اعم از افراد پشتیبانی کننده و کسانی که قصد داشتند عملیات‌های بعدی را انجام بدهند، دستگیر شده و در حال بازجویی هستند.

وی بیان کرد: برخورد دستگاه قضائی با مسببان و پشتیبانی کنندگان، پشیمان کننده است و در اسرع وقت به پرونده رسیدگی خواهیم کرد و برخورد قانونی لازم انجام می‌شود.

بخشی اظهار کرد: ما و کارشناسان به این نتیجه نرسیدیم بسته‌ای جایی تعبیه شده باشد و هر دو عامل انتحاری بوده و شایعات بررسی شده و صحت نداشت.

دادستان کرمان افزود: قصوری نبوده و اگر در آینده محرز شود، وظیفه دستگاه قضائی رسیدگی است و ابعاد مبهم روشن می‌شود و همانطور که تکلیف داریم با مسببان حادثه برخورد قاطع داشته باشیم، انشاء‌الله انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=17863
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.