• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

سه‌شنبه؛ روز سرنوشت فوتبال ایران

  • کد خبر : 15665
  • 10 خرداد 1401 - 9:44
سه‌شنبه؛ روز سرنوشت فوتبال ایران

نگاهی به آخرین تحولات رخ داده در مجمع فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد روزی پر ماجرا در انتظار فوتبال ایران است.در حالی که با حکم کمیته اخلاق عزل شهاب الدین عزیزی خادم از دستور کار مجمع فدراسیون خارج شده اما به نظر می‌رسد تغییرات در ترکیب هیئت رییسه هدف اصلی اعضای در جلسه فردا خواهد بود. […]

نگاهی به آخرین تحولات رخ داده در مجمع فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد روزی پر ماجرا در انتظار فوتبال ایران است.
در حالی که با حکم کمیته اخلاق عزل شهاب الدین عزیزی خادم از دستور کار مجمع فدراسیون خارج شده اما به نظر می‌رسد تغییرات در ترکیب هیئت رییسه هدف اصلی اعضای در جلسه فردا خواهد بود. جلسه‌ای که باز هم فوتبال ایران را با سورپرایز مواجه خواهد کرد. 
بی نظمی، بی برنامگی، گمراهی و سردرگمی. همه و همه کلید واژه هایی است که این روزها دور فوتبال ایران می‌چرخد. انگار باید به فضای مشوش و همیشگی فوتبال عادت کنیم و هیچ گاه آرامشی برای این ورزش متصور نباشیم. 
در حالی که الان باید در شرایطی باشیم که در پس خوشحالی از صعودی بی دغدغه به جام جهانی، مراحل آماده‌سازی برای حضور قدرتمند در قطر را پشت سر می‌گذاریم، اما به قول دراگان اسکوچیچ همه در فکر برگزاری مجمع هستند تا دغدغه ای برای آماده‌ کردن تیم ملی داشته باشند!
بی درنگ همه از اتفاقات چند ماه اخیر فوتبال ایران به خصوص در حوزه فدراسیون با خبر هستند و نیاز به صحبت تفصیلی در مورد آن نیست اما به صورت تیتر وار باید تکرار کنیم که ۲۸ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شهاب الدین عزیزی خادم توسط هیئت رییسه فدراسیون برکنار و تصمیم گیری در مورد او به مجمع فوق العاده فدراسیون فوتبال واگذار شد. 
مجمعی که حالا قرار است فردا در هتل المپیک برگزار شود اما با یک تفاوت؛ دیگری خبری از بررسی برکناری رییس معزول نیست و شاید اتفاقات شگفت انگیز دیگری نیز رخ دهد.
*محرومیت دو ساله؛ انکار از عزیزی خادم و بندی که از صورت جلسه محو شد!
حکم کمیته اخلاق تفاوت در صورت جلسه را رقم زد. کمیته اخلاق عزیزی خادم را دو سال محروم کرد تا با تایید کمیته استیناف وی حتی حق حضور در جلسه مجمع را نداشته باشد. هر چند که رییس سابق فدراسیون به صورت جداگانه تاکید کرد به جلسه می‌آید و به دنبال دفاع از خود مقابل دیدگان همه مردم ایران است. موضوعی که رخ دادن آن با توجه به وضعیت موجود تقریبا غیر ممکن است. در نامه نهایی که به امضای حسن کامرانی فر رسیده و به اعضای مجمع ارسال شده، بندی در خصوص بررسی عزل ریاست فدراسیون وجود ندارد.
*بند ۱۴، عزل اعضای ارکان فدراسیون؛ در انتظار تغییرات دیگر باشیم؟
در بند ۱۴ دستور جلسه این عنوان جا داده شده است: (عزل اعضای ارکان فدراسیون). در توضیحات نیز آمده است: (اتخاذ تصمیم در مورد پیشنهاد عزل ارکان فدراسیون). این مهم ترین بند در دستور جلسه فردا خواهد بود. موضوعی که شاید به ریزش دوباره از هیئت رییسه و خداحافظی چند عضو دیگر از فدراسیون فوتبال منجر شود. پس از اتفاقات رخ داده در مشهد و قبل از بازی ایران و لبنان، چند تن از اعضای با ارسال نامه به دبیرکل فدراسیون خواستار استیضاح و عزل چهار عضو هیئت رییسه شدند. موضوعی که پس از بروز نابسامانی‌ عجیب در فدراسیون، بروز اختلاف بین اعضای فعلی هیئت رییسه و در نهایت لغو بازی دوستانه با کانادا حالا با شدت بیشتری پیگیری می‌شود. 
اگر اعضای مجمع موفق به انجام این کار شوند و باعث عزل اعضای دیگر هیئت رییسه شوند، هیئت رییسه از رسمیت می‌افتد و حالا کار اصلی اعضای مجمع تعیین جلسه فوق العاده بعدی برای برگزاری انتخابات احتمالی است. جلسه ای که بین ۴۵ تا ۷۰ روز پس از آخرین مجمع برگزار می‌شود و در شرایط اضطراری منجر به رونمایی از ترکیب مدیریتی جدید برای فدراسیون فوتبال می‌شود. 
*فعالیت دو عضو قدیمی برای ورود به هیئت رییسه!
دو عضو قدیمی فدراسیون فوتبال که حالا نیز هر کدام در حوزه کاری خود مسئولیت دارند پشت پرده جلسات فراوانی را برگزار کرده اند تا نظر مثبت اعضای مجمع را جلب کرده و بار دیگر به هیئت رییسه فدارسیون وارد شوند. دو عضوی که تجربه مدیریتی دارند و در صورتی که این اتفاق رخ دهد هیئت رییسه از رسمیت نخواهد افتاد و برای مدیریت فدراسیون باید به دنبال فرمول دیگری بود.
*کمیته انضباطی، استیناف و اخلاق دستخوش تغییرات می‌شوند؟
مهم ترین و آخرین حکم جنجالی کمیته اخلاق و تایید کمیته استیناف بر روی آن قبل از برگزاری مجمع، محرومیت دو ساله عزیزی خادم بود. فردا در مجمع در مورد کمیته های قضایی فدراسیون نیز بحث می‌شود اما بعید است تا برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون تغییرات زیادی در ترکیب این سه کمیته ایجاد شود. 
*نتیجه
هر چه هست فردا یکی از مهم ترین مجامع فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد. جلسه ای که می‌تواند شمشیر دو لبه باشد. گمراهی وسط شمشیر است و یک لبه آن می‌تواند تصمیماتی باشد که باعث خروج فوتبال ایران بخصوص تیم ملی از این وضعیت شود و لبه دیگر آن اراده ای باشد برای استمرار این سردرگمی. وضعیتی که به نفع تیم ملی نخواهد بود و احتمالا علاوه بر دراگان اسکوچیچ، مهدی طارمی و سردار آزمون داد دیگر نفرات اصلی را به آسمان می‌برد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=15665
  • منبع : ورزش سه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.