• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
7
دربی 90 و اوج هیجان

نکاتی جالب درباره دیدار استقلال و پرسپولیس

  • کد خبر : 6897
  • 31 شهریور 1398 - 10:50
نکاتی جالب درباره دیدار استقلال و پرسپولیس

استقلال – پرسپولیس یکشنبه ۳۱ شهریور- ساعت ۱۶:۰۰ ورزشگاه آزادی تیم داوری: داور: موعود بنیادی‌فر کمک‌ها: محمدرضا منصوری و حسن ظهیری کمک داوران اضافی: سیدرضا مهدوی و سیدعلی میرغفاری داور چهارم: سعید علی نژادیان اوج هیجان در فصل جدید رقابتهای لیگ برتر در هفته چهارم و دربی ۹۰ با بازی استقلال و پرسپولیس شکل می […]

استقلال – پرسپولیس
یکشنبه ۳۱ شهریور- ساعت ۱۶:۰۰
ورزشگاه آزادی

تیم داوری:
داور: موعود بنیادی‌فر
کمک‌ها: محمدرضا منصوری و حسن ظهیری
کمک داوران اضافی: سیدرضا مهدوی و سیدعلی میرغفاری
داور چهارم: سعید علی نژادیان

اوج هیجان در فصل جدید رقابتهای لیگ برتر در هفته چهارم و دربی ۹۰ با بازی استقلال و پرسپولیس شکل می گیرد. بازی دربی که می خواهد برگزار شود از یکی دو هفته قبل تا یکی دو هفته بعد از آن نیز کری‌خوانی میان هواداران استقلال و هواداران پرسپولیس به اوج خود می‌رسد. هیجان آنچنان بالا می‌رود که هر کدام از هواداران استقلال و پرسپولیس حاضرند این بازی را ببرند اما در پایان فصل حتی قهرمان هم نشوند برایشان مهم نیست.

وضعیت استقلال
بدترین خبر ممکن برای استراماچونی در دربی نبود فرشید اسماعیلی است. بازیکنی که تاثیر بسزایی در ترکیب استقلال دارد اما به دلیل اخراج در بازی با نفت مسجد سلیمان استقلالی‌ها او را در این بازی در اختیار ندارند. از سوی دیگر شیخ دیاباته مهاجم پر سر و صدایی که در این فصل به استقلال پیوسته نیز شرایط ۱۰۰ درصدی بازی در دربی را ندارد تا استراماچونی نتواند با ترکیب کامل به مصاف پرسپولیس در دربی ۹۰ برود.

وضعیت پرسپولیس
کالدرون از سه بازی در لیگ برتر دو پیروزی به دست آورده و علیرغم بازی نسبتا خوب در تبریز نتوانست مقابل تراکتور نتیجه بگیرد و با ۶ امتیاز در رده ششم جدول رقابتهای لیگ برتر حضور دارد اما با یک بازی کمتر. اگر پرسپولیسی ها موفق شوند استقلال را در دربی ۹۰ شکست دهند می‌توانند هم امتیاز شهر خودرو در صدر جدول شوند.

ترکیب احتمالی استقلال
سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، هروویه میلیچ، علی کریمی، داریوش شجاعیان، علی دشتی، آرش رضاوند، مرتضی تبریزی و مهدی قائدی

ترکیب احتمالی پرسپولیس
علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، وحید امیری، مهدی ترابی، سیامک نعمتی، علی علیپور، جونیور براندائو.

آمار پرسپولیس و استقلال در دربی‌ها

تیم فوتبال پرسپولیس در ۳۲ شهرآورد(دربی) که گل اول بازی را زده است:
۱۸ بازی را برده است.
۹ بازی را مساوی کرده است.
۵ بازی را باخته است.
پرسپولیس در ۱۲ دربی در هر دو نیمه گلزنی کرده است.
فقط در دربی ۷۲ هر دو تیم در هر دو نیمه گلزنی کردند که دیداری دوستانه بود.

تیم فوتبال استقلال در ۳۶ شهرآورد(دربی) که گل اول بازی را زده است:
۲۲ بازی را برده است.
۱۰ بازی را مساوی کرده است.
۴ بازی را باخته است.
استقلال در ۸ شهرآورد(دربی) در هر دو نیمه گلزنی کرده است.

بوی تساوی
احتیاط مسئله‌ای است که می‌تواند بر کیفیت مسابقه تاثیرگذار باشد. سابقه تقابل دو تیم نشان می‌دهد که در دربی رفت که هنوز جدول رده‌بندی سر و شکل خود را پیدا نکرده حساسیت سنتی به این مسابقه سایه افکنده و اکثراً از کیفیت مطلوب به دور بوده است. در ۷ فصل اخیر تنها ۲ دربی رفت برنده داشته و به طور متوسط تنها ۰٫۸ گل در هر بازی داشته است.

وضعیت دو تیم در جدول رده‌بندی
شرایط جدول به گونه‌ای است که ۳ امتیاز این دیدار می‌تواند وضعیت تیم پیروز را متحول سازد. پرسپولیس ۶ امتیازی با برتری در این دیدار ۹ امتیازی خواهد شد و حداقل تا رتبه دوم جدول صعود خواهد کرد. برتری با اختلاف بیش از دو گل، پرسپولیس را صدرنشین جدید لیگ می‌سازد. استقلال ۲ امتیازی نیز با پیروزی برابر رقیب سنتی خود ۵ امتیازی می‌شود و این تیم را حداقل به رتبه نهم خواهد رساند.

مصدومان و محرومان دو تیم
هر دو تیم در شهرآورد رفت تعدادی از بازیکنان خود را در اختیار نخواهند داشت. در ترکیب استقلال فرشید اسماعیلی، به دلیل محرومیت غایب است و اعتراض استقلال برای بخشش محرومیت این بازیکن فایده‌ای نداشته است. محمد بلبلی به دلیل محرومیت ۴ ماه از میادین دور خواهد بود دیگر غایب استقلال است. فرشید باقری به دلیل مصدومیت قادر به همراهی استقلال نیست. شیخ دیاباته که امید اصلی گلزنی استقلال در این فصل محسوب می‌شود در دیدار با نفت مسجدسلیمان دچار مصدومیت شد و این دیدار حساس را از دست داد.
پرسپولیس برای این دیدار حساس محرومی ندارد ولی ۲ ستون دفاعی خود را به دلیل مصدومیت به همراه ندارد. کمال کامیابی‌نیا به خاطر مصدومیت کهنه کتف و عمل جراحی چند دیدار نخست فصل را از دست داده است و سیدجلال حسینی نیز در روزهای اخیر دچار مصدومیت شده و در این بازی غایب خواهد بود.

تاثیرگذار مثل کاپیتان وریا
استقلال در سه بازی مقابل نفت مسجدسلیمان، فولاد و ماشین‌سازی موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریفان ایجاد نکرد و خیلی حریف خطرناکی نبود. با این حال، اگر قرار باشد تمام ضرباتی که استقلالی‌ها از داخل محوطه جریمه حریف زده‌اند و تبدیل به موقعیت جدی و یا حتی نصفه و نیمه برای آنها شده را بررسی کنیم وریا غفوری بیشترین سهم را از پایه‌گذاری این موقعیت‌ها دارد. او، بیشترین پاس منجر به موقعیت در داخل محوطه جریمه را داشته است. وریا غفوری بهترین و موقعیت‌ساز ترین بازیکن آبی است. مهدی قائدی با فاصله بسیار زیاد با کاپیتان آبی‌ها با ۴ پاس در رده دوم قرار دهد و فاصله این دو بازیکن نشان می‌دهد که استقلال بدون وریا به چه مشکل بزرگی مواجه خواهد شد. این آمار و بازی خوب غفوری در بازی با نفت مسجدسلیمان می‌تواند نوید درخشش همیشگی جناح راست را در دربی به استقلالی‌ها بدهد.

غیبت شگفت‌انگیز اکثریت دربی هشتادونهی‌ها!
یازده تغییر سهم استقلال و شش تغییر سهم پرسپولیس نسبت به دربی ۸۹ است. جا به جایی‌هایی که چهره جدیدی از این دو تیم پر طرفدار به جا گذاشته می‌گذارد. آبی پوشان تهرانی در این مدت یازده تغییر در جمع بازیکنان و مربیان خود داشتند و از طرفی پرسپولیس شش تغییر را داشته است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱- وینفرد شفر
۲- برانکو ایوانکوویچ
۳- فرهاد مجیدی
۴- سید مهدی رحمتی
۵- آیاندا پاتوسی
۶- گادوین منشا
۷- ایسما
۸- فرشید اسماعیلی
۹- پژمان منتظری
۱۰- فرشید باقری
۱۱- روزبه چشمی
۱۲- آرمین سهرابیان
۱۳- سیدجلال حسینی
۱۴- سروش رفیعی
۱۵- کمال کامیابی نیا
۱۶- بودیمیر

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6897
  • منبع : آخرین خبر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.