• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

واکنش سرمربی شهرداری سیرجان به خلف وعده فدراسیون فوتبال

  • کد خبر : 4806
  • 16 تیر 1398 - 20:06
واکنش سرمربی شهرداری سیرجان به خلف وعده فدراسیون فوتبال

سرمربی شهرداری سیرجان گفت: با توجه به اینکه زنان در جمعیت ۷۲ نفره هیات رئیسه فدراسیون فوتبال یک سهم دارند، آیا مسئولان فدراسیون فوتبال نمی اندیشند که این سهم برای ما کافی نیست؟ خیلی از تیم ها به حق ۲ درصدی سهمیه رای‌گیری در هیات رئیسه نرسیده‌اند. «مریم جهان‌نجاتی» اظهار داشت: امیدوارم فدراسیون فوتبال و […]

سرمربی شهرداری سیرجان گفت: با توجه به اینکه زنان در جمعیت ۷۲ نفره هیات رئیسه فدراسیون فوتبال یک سهم دارند، آیا مسئولان فدراسیون فوتبال نمی اندیشند که این سهم برای ما کافی نیست؟ خیلی از تیم ها به حق ۲ درصدی سهمیه رای‌گیری در هیات رئیسه نرسیده‌اند.

«مریم جهان‌نجاتی» اظهار داشت: امیدوارم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تفکرات جدیدی را پیاده کنند. ای کاش مدیران عامل باشگاه‌های حامی فوتبال زنان، در هیأت رئیسه‌های فدراسیون حق رای‌دادن داشته باشند. خیلی از تیم‌ها به آن حق ۲ درصدی سمیهه در هیأت رئیسه نرسیده‌اند. اگر فدراسیون این هدف را تحقق بخشد حامیان مالی انگیزه می‌گیرند.

وی افزود: لیگ برتر نسبت به دوره‌های قبل خیلی پویاتر و متفاوت بود. زیرا تعدادی از بازیکنان جدید و ملی پوشان در تیم‌های مختلف حضور داشتند. این امر سبب شد تا لیگ قدرتمند و خوبی داشته باشیم. اما یکی از معایب لیگ طولانی شدن آن به دلیل حضور ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی بود. نتایج بازی‌ها بسیار بهم نزدیک شد و به ویژه آنکه در ۱۱ هفته اول لیگ جایگاه دوم، سوم و چهارم با اختلاف تفاضل گل‌ها بدست آمد.

سرمربی شهرداری سیرجان بیان کرد: برنامه‌های خوبی برای لیگ فصل جدید در نظر گرفتم و امیدوارم بتوانیم به سمت قهرمانی لیگ فصل آینده خیز برداریم. گرچه سازمان لیگ به ما اعلام کرد که اول مهر فصل جدید را شروع می‌کند. امیدوارم سازمان سر قولش باقی بماند و اگر بازی‌ها در این تاریخ آغاز شود لیگ قبل از اسفند ۹۸ پایان می‌یابد. این امر خیلی به تیم‌ها برای جذب حامیان مالی و کاش هزینه‌ها کمک می‌کند.

وی یادآور شد: اتفاق بزرگ دیگری که در لیگ به وقوع پیوست برگزاری مسابقات زیر نور بود و بازی در این شرایط تجربه نخست زنان فوتبالیست محسوب می‌شود. این رخداد خوب نویدبخش این پیام بود که زنان نیز می‌توانند در زمان‌های مناسب مسابقات خود را برگزار کنند. این موارد نشان می‌دهد که نگاه مدیران می‌تواند تفاوت‌ها و تبعیض‌هایی مبنی بر اینکه این زمین به مردان یا زنان اختصاص دارد را از میان بردارد.

جهان نجاتی درخصوص حواشی و زد و خوردهای لیگ یادآور شد: متأسفانه سرمربی و سرپرست تیم ذوب آهن اصفهان به حواشی بازی با ما دامن زدند و عکس‌های درگیری‌ها را به سایت‌ها دادند. گرچه این زدو خوردها اشتباه است و ما اجازه نداریم با رسانه‌ای کردن چنین درگیری‌هایی، وجهه فوتبال زنان را زیر سوال ببریم. می‌توانستیم در خفا بازیکنان را طبق قوانین توبیخ کنیم.

وی افزود: سازمان لیگ باید برای تمامی رسانه‌هایی که درباره زنان کار می‌کنند، دستوری صادر کند مبنی بر اینکه باشگاه‌ها مسئول رسانه خود را به سازمان معرفی کنند و فقط اخبار از طریق آن رسانه منتشر شود. اینگونه نباشد که هر سرمربی هر نوع عکسی را به رسانه‌ها دهد و مشکل‌ساز شود. زیرا فوتبال زنان نوپا است و باید به رشد آن کمک کنیم و این حواشی هم به ضرر فوتبال ما خواهد بود. اما در کنار این رویدادهای بد، اتفاقات خوبی هم به وقوع پیوست. بازیکنان ۱۴ ساله‌ای در لیگ برتر امسال بازی کردند و حتی گل زدند. این اتفاق خیلی بزرگ است و نشان می‌دهد که چقدر لیگ ما به سمت توجه به رده‌های پایه پیش رفته است.

تیم شهرداری سیرجان در فصل یازدهم لیگ برتر از ۲۲ بازی، ۱۸ برد، ۳ تساوی و یک باخت را تجربه کرد. این تیم با ۹۰ گل زده، ۹ گل خورده و ۸۱ تفاضل گل، ۷۷ امتیاز کسب کرد و عنوان نایب قهرمانی را بدست آورد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=4806

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.