• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8
با حضور فرمانده انتظامی سیرجان

کودکان سندروم داون پلیس شدند

  • کد خبر : 15363
  • 04 خرداد 1401 - 8:57
کودکان سندروم داون پلیس شدند

فرمانده انتظامی سیرجان با تاکید بر اینکه برای کودکان باید اهمیت قائل شویم، گفت: آنها نیازمند حمایت های اجتماعی هستند و همه دستگاه های اجرایی باید در برابر حقوق کودکان سندرومی احساس مسئولیت کنند.سرهنگ “مرتضی امیر سبتکی” در حاشیه مراسم طرح کودکان سندرومی پلیس می شوند ، اظهار داشت: توجه به حقوق کودک فقط بحث […]

فرمانده انتظامی سیرجان با تاکید بر اینکه برای کودکان باید اهمیت قائل شویم، گفت: آنها نیازمند حمایت های اجتماعی هستند و همه دستگاه های اجرایی باید در برابر حقوق کودکان سندرومی احساس مسئولیت کنند.
سرهنگ “مرتضی امیر سبتکی” در حاشیه مراسم طرح کودکان سندرومی پلیس می شوند ، اظهار داشت: توجه به حقوق کودک فقط بحث جوامع امروزی نیست، بلکه در دین مبین اسلام هم نسبت ‏به این موضوع توصیه فراوانی شده است.
وی افزود : در ارتباط و گفتگوهای صمیمانه ای که برحسب وظیفه دینی و اجتماعی , با کودکان سندروم داشتیم آنها چهره زیبا , مهربان , و پر توانی از پلیس در ذهن خلاق خود داشتند و دلشان می خواست , پلیس شوند و آدم های که دیگران را اذیت می کنند را دستگیر کنند .
فرمانده انتظامی سیرجان بیان کرد : حمایت عاطفی , همیاری و پاسخ به احساس زیبای کودکان سندرومی , باعث شد تا با همکاران مان برنامه ریزی کنیم تا این کودکان یک روز پلیس شوند , و به طور عملی , با کار پلیس آشنا شوند و آن احساس زبیای خود به پلیس , در ذهن و رفتارشان نهادینه شود .
سرهنگ “مرتضی امیر سبتکی” در ادامه با بیان دیگر اهداف این مراسم خاطر شان کرد : پلیسی شغلی است پر از فراز و نشیب , چالش , هیجان و لذت و شاید همین ویژگی هاست که باعث شده خیلی از پسر بچه ها از همان دوران کودکی آرزو کنند که پلیس شوند.
وی افزود : هیجان شغل پلیسی اگر چه برای بسیاری از جوانان جذاب است , اما بیانگر خطرات ویژه ای از جمله قرار گرفتن در معرض خطرات جانی , تهدیدهای فیزیکی و رویدادهای اسیب زا در ، درگیری با مجرمان و جانیان خطرناک و ماموریت های غیر مترقبه که هر ساله تعدادی از نیروهای پلیس با آن مواجه می شوند .
این مقام انتظامی در ادامه آموزش و آگاه‌سازی کودکان نسبت به نظم و انضباط اجتماعی و رعایت قوانین و مقررات , قانون مداری , احترام به قانون و نهادینه شدن آن در فکر و رفتار کودکان را یک امر مهم و ضروری برای بقای جامعه است .
فرمانده انتظامی سیرجان با اشاره به اینکه , انسان برای زندگی اجتماعی خویش، نیازمند امنیت جسمی، روحی، اقتصادی و اجتماعی است، افزود: کودکان‏ سندرومی نیز که پایه و اساس رشد جسمی، عقلی و اجتماعی آنها از همان سال‌های نخست زندگی آغاز می‌شود با توجه به وضعیت ‏خاص جسمی و روحی، نیاز به حمایت‌ها و مراقبت‌های ویژه‌ای دارند.
سرهنگ امیر سبتکی با تاکید بر اینکه اجرای برنامه های آموزشی و مشارکتی , هنری و ورزشی برای آشنایی با حقوق کودکان سندروم و تکالیفی که نسبت به آنها برعهده داریم، بسیار مهم است، یادآور شد: حمایت و تربیت نقش مهمی در رشد و شخصیت این کودکان دارد.
فرمانده انتظامی سیرجان همچنین بر شناخت نیازهای اساسی این کودکان تاکید کرد و گفت: اجرای برنامه های اموزشی , فرهنگی , توجه به نیازهای روحی و روانی آنها از نیازهای اساسی این قشر است که تا حدودی از آنان غافل ماندیم .
گفتی است این کودکان پس از بازدید از مرکز نظارت تصویری پلیس شهرستان به طور عملی سوار بر خودرو های پلیس شدند و با گشت زنی در سطح شهر،ساعت هایی پلیس شهر بودند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=15363

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.