• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5
معاون دانشگاه علوم پزشکی:

۲ کارخانه داروسازی در شهر کرمان احداث می‌شود

  • کد خبر : 16581
  • 12 اردیبهشت 1402 - 19:25
۲ کارخانه داروسازی در شهر کرمان احداث می‌شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: به زودی دو کارخانه داروسازی علاوه بر رفسنجان در شهر کرمان و پالایشگاه پلاسما نیز در کرمان راه‌اندازی می‌شود. علی اسدی پور در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: ۵۰ درصد به تعداد داروخانه‌های شهر کرمان طی دو سال گذشته اضافه شده است. دو […]

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: به زودی دو کارخانه داروسازی علاوه بر رفسنجان در شهر کرمان و پالایشگاه پلاسما نیز در کرمان راه‌اندازی می‌شود.

علی اسدی پور در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: ۵۰ درصد به تعداد داروخانه‌های شهر کرمان طی دو سال گذشته اضافه شده است. دو سال قبل ۱۲۰ داروخانه و امروز ۱۸۰ داروخانه وجود دارد.

او ادامه داد: تقریبا جزء کشورهایی هستیم که در صدر مصرف کنندگان داور در دنیا قرار داریم که با فرهنگسازی باید این موضوع حل شود. مصرف منطقی دارو در طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در حال انجام است.

اسدی پور بیان کرد: تقریبا بسیاری از داروها هیچ کمبودی در داروخانه‌ها ندارند و ممکن است دارویی با برند خاص کمبود باشد اما برندهای مختلف آن در داروخانه‌ها وجود دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به تکمیل سامانه دارویاب تا دو ماه آینده عنوان کرد: این سامانه به بیمار برای پیدا کردن دارو کمک می‌کند.

او با بیان این مطلب که در حال حاضر در کرمان داروخانه رفرنس دولتی وجود ندارد، عنوان کرد: دو داروخانه دانشگاهی در کرمان داریم که یکی در کلینیک بعثت یک و دیگری در زیرزمین بیمارستان شهید باهنر فعال است و قرار است این دو داروخانه به عنوان رفرنس یا مرجع نقش ایفا کنند.

اسدی پور تصریح کرد: دو کارخانه داروسازی علاوه بر رفسنجان در شهر کرمان و پالایشگاه پلاسما نیز در کرمان راه‌اندازی می‌شود.

او ادامه داد: مجوزهای مورد نیاز برای احداث کارخانه پلاسما در کرمان صادر شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: طرح دارویار از اواخر تیر سال قبل کلید خورده و یارانه دارو قبلا از بخش واردات آغاز می‌شد که مشکلات زیادی از جمله قاچاق دارو داشت.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=16581

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.