• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
12

۵ مدرسه در زندان‌های استان کرمان راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 13666
  • 05 آبان 1400 - 11:13
۵ مدرسه در زندان‌های استان کرمان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از ساماندهی و برنامه راه‌اندازی پنج مدرسه وابسته در زندان‌های شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، بم و جیرفت خبر داد و گفت که این مدارس در آینده نزدیک دایر خواهند شد. احمد اسکندری نسب در دیدار با مدیرکل زندان های این استان به راه اندازی مراکز یادگیری محلی مشارکتی در […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از ساماندهی و برنامه راه‌اندازی پنج مدرسه وابسته در زندان‌های شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، بم و جیرفت خبر داد و گفت که این مدارس در آینده نزدیک دایر خواهند شد.

احمد اسکندری نسب در دیدار با مدیرکل زندان های این استان به راه اندازی مراکز یادگیری محلی مشارکتی در زندان های کرمان، بم، منوجان، کهنوج و جیرفت به منظور آموزش مهارت های زندگی، اجتماعی و حرفه ای اشاره و بیان کرد: آگاهی و دانایی لازمه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرائم است لذا در راستای تحقق این مهم سواد آموزی و آموزش در زندان های این استان با جدیت پیگیری می شود.

وی با اشاره به شناسایی ۵۷۵ زندانی بی سواد در زندان های استان کرمان اظهار داشت: سواد آموزی به زندانیان در زندان های شهرستان های بافت، سیرجان، بم، جیرفت، رفسنجان، زرند، منوجان و کهنوج و آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان در حال انجام است و آموزش زندانیان سایر شهرستان ها نیز در دستور کار قرار دارد.

اسکندری نسب با بیان اینکه انسداد مبادی بی سوادی و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان راهبرد اصلی آموزش و پرورش کرمان است گفت: با همکاری اداره کل زندان های این استان برنامه های ویژه ای را در راستای حمایت از تحصیل فرزندان زندانیان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، آموزش مهارت ها به زندانیان را در راستای اشتغال بعد از خروج از زندان نیز ضروری دانست و افزود: رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش نیز در مدارس وابسته زندان های شهرستان های رفسنجان، جیرفت, سیرجان و کرمان راه اندازی شده است.

وی گفت: با توجه به تعامل و همکاری اثر بخش اداره کل زندان های استان با آموزش و پرورش استان خوشبختانه اقدامات موثری در زمینه آموزش زندانیان و فرزندان آنها صورت گرفته است.

اسکندری نسب از توانمند سازی و بروز رسانی معلمان شاغل در مدارس وابسته زندان و ارائه آموزش های ویژه به آنان خبر داد و گفت: مدارس وابسته زندان در شهرستان های بم، جیرفت، سیرجان، رفسنجان و کرمان خبر داد.

نشست تخصصی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان و مدیر کل زندان های استان با حضور معاونان آموزش متوسطه و سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش جهت سواد آموزی و تحصیل زندانیان و فرزندان آنها برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=13666

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.