• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

۴۰ درصد دیگر سهام استقلال و پرسپولیس چگونه عرضه می شوند؟

  • کد خبر : 14263
  • 28 فروردین 1401 - 16:57
۴۰ درصد دیگر سهام استقلال و پرسپولیس چگونه عرضه می شوند؟

حسین قربان زاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آخرین خبر در مورد اینکه بعد از واگذاری ۱۰ درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مرحله بعدی برای واگذاری مابقی سهام این دو باشگاه چگونه انجام می شود، اظهار داشت: تا ۲۸ اسفند سال ۱۴۰۰، ۱۰ درصد از سهام دو باشگاه به مردم […]

حسین قربان زاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آخرین خبر در مورد اینکه بعد از واگذاری ۱۰ درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مرحله بعدی برای واگذاری مابقی سهام این دو باشگاه چگونه انجام می شود، اظهار داشت: تا ۲۸ اسفند سال ۱۴۰۰، ۱۰ درصد از سهام دو باشگاه به مردم واگذار شد و طبق برنامه ای که در نظر گرفته شده تا شهریور سال جاری ۴۰ درصد دیگر سهام واگذار می شود که البته این بار عرضه به صورت بلوکی ۱۷ تا ۲۰ درصدی خواهد بود. یعنی شخصیت های حقوقی یا حقیقی به میزان درصدی که می خواهند تقاضای خرید می کنند و تقاضاها به مزایده گذاشته می شوند. 

وی افزود: ما در حال مذاکره و رایزنی هستیم تا شهریور این اتفاق رخ دهد و طبق وعده ای که داده ایم می خواهیم سهام سرخابی ها به زیر ۵۰ درصد در دولت برسد. 

قربان زاده در پاسخ به این سئوال که آیا این افزایش سرمایه برای سرخابی ها در هر راهی می تواند هزینه شود و زمزمه هایی است که هر چه زودتر دو باشگاه بتوانند از پول فروش سهام بدهی های خود را پرداخت کنند، گفت: به هر حال بخش مهم این افزایش سرمایه باید برای سرمایه گذاری استفاده شود. البته قرار است بخشی از بدهی دو باشگاه از این طریق پرداخت شود اما کمیته مصارف و خود سازمان خصوصی سازی بر امور چگونگی هزینه کرد این افزایش سرمایه نظارت خواهند داشت. 

رئیس سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: هر شرکتی که در بورس سهام عرضه می کند باید تمام هزینه ها و عملکرد مالی شان را در سایت کدال ثبت کنند. اصلا اساس کار خصوصی سازی برای شفاف سازی مالی است و سهامداران باید در جریان باشند که شرکت برای چه اموری هزینه می کند. مهمترین دستاورد خصوصی سازی شفافیت مالی است. 

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=14263

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.