• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

جشن قهرمانی گل گهر، مهم‌ترین اتفاق هفته آخر لیگ آزادگان

  • کد خبر : 3775
  • 10 اردیبهشت 1398 - 10:25
جشن قهرمانی گل گهر، مهم‌ترین اتفاق هفته آخر لیگ آزادگان

پرونده بازی‌های این فصل لیگ آزادگان در شرایطی بسته می‌شود که با مشخص شدن وضعیت تیم‌ها، بازی‌های این هفته جنبه تشریفاتی پیدا کرده است. هفته سی و چهارم لیگ آزادگان امروز سه شنبه با انجام ۷ بازی به طور همزمان پیگیری می‌شود و پرونده بازی‌های لیگ دسته اول فوتبال در فصل ۹۷-۹۸ بسته خواهد شد. با […]

پرونده بازی‌های این فصل لیگ آزادگان در شرایطی بسته می‌شود که با مشخص شدن وضعیت تیم‌ها، بازی‌های این هفته جنبه تشریفاتی پیدا کرده است.

هفته سی و چهارم لیگ آزادگان امروز سه شنبه با انجام ۷ بازی به طور همزمان پیگیری می‌شود و پرونده بازی‌های لیگ دسته اول فوتبال در فصل ۹۷-۹۸ بسته خواهد شد. با صعود تیم‌های گل گهر سیرجان و شاهین شهرداری بوشهر به لیگ برتر و سقوط شهرداری ماهشهر به دسته دوم، عملا بازی‌های این هفته جنبه تشریفاتی پیدا کرده و حساسیتی ندارد.

در صورتی که نتایج هفته قبل طور دیگری رقم می‌خورد و تکلیف تیم‌های صعود کننده و سقوط کننده روشن نمی‌شد، یا حداقل شاهین بوشهر هم در بازی‌های این هفته استراحت نداشت و می‌توانست برای قهرمانی مسابقات بجنگد، می‌شد تا حدودی برای بازی‌های این هفته لیگ یک حساسیت قائل شد و در آن صورت دیدار تیم‌های گل گهر سیرجان و گل ریحان البرز حساس‌ترین بازی هفته آخر لیگ یک بود که در آن قهرمان مسابقات و حداقل یکی از تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر مشخص می‌شد، اما شکست … منتظره شاگردان مجتبی حسینی در برابر شهرداری تبریز قعر جدولی و پیروزی گل گهر برابر شهرداری ماهشهر با تک گل دقیقه ۹۳ پیمان رنجبری باعث شد تا سرنوشت قهرمان لیگ و تیم سقوط کننده به دسته پایین‌تر در همین بازی مشخص شود، شاگردان وینکو بگوویچ در فاصله یک هفته مانده تا پایان بازی‌ها با ۵۵ امتیاز به عنوان قهرمانی لیگ یک دست پیدا کردند و همراه با شاهین شهرداری بوشهر به لیگ برتر صعود کردند تا دغدغه‌ای برای دیدار این هفته برابر گل ریحان البرز نداشته باشند همچنین گل ریحان در حالی که می‌توانست با بهره بردن از استراحت شاهین بوشهر در هفته آخر، اختلاف شش امتیازی خود با این تیم را در دو بازی آخر خود جبران کند و به عنوان تیم دوم پس از گل گهر صدرنشین، فصل آینده را در لیگ برتر به میدان برود در خانه مغلوب شهرداری تبریز شد تا احتمالا بازی سردی بین دو تیم در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شود که تنها نکته جالب توجه آن اهدای جام و برگزاری جشن قهرمانی سیرجانی ها، آن هم در پایان بازی باشد.

مصاف قعر نشینان سابق در مازندران

کارون اروند و خونه به خونه بابل نیز که تا دو هفته پیش به شدت خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کردند، آخرین بازی خود در این فصل را در ورزشگاه شهدای سیمرغ مازندران انجام خواهند داد. مشکلات مالی شدید کارون اروند چند بار تمرینات این تیم را در طول فصل به اعتصاب کشاند و همین موضوع باعث شد تا خرمشهری‌ها از شرایط آرمانی برای ادامه رقابت‌ها دور شوند و به مدت دو ماه موفق به پیروزی در بازی هایشان نشوند، شاگردان هومن افاضلی در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ، با تک گل احسان پیرهادی که در وقت‌های اضافه از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید خودشان را در لیگ یک ماندگار کردند، هر چند این تیم به دلیل شکست شهرداری ماهشهر با یک تساوی هم در لیگ یک باقی می‌ماند، اما اروندی‌ها منتظر نتیجه بازی تیم‌های دیگر نماندند و با این پیروزی، بدون، اما و اگر جا پایشان را در لیگ یک محکم کردند. خونه به خونه بابل که در ابتدای فصل جمعا ۲۸ بازیکن خود را از دست داد و در این زمینه رکورد دار شد به زحمت در دیدار دو هفته پیش خود برابر قشقایی شیراز، از این تیم سه امتیاز گرفت تا پر طرفدار‌ترین تیم لیگ آزادگان، فصل بعد هم در این رقابت‌ها حاضر باشد.

نبرد برای هیچ

سرخپوشان پاکدشت و آلومینیوم اراک که تا همین چند هفته پیش از بخت‌های اصلی برای صعود به لیگ برتر به شمار می‌رفتند، آخرین بازی خود را که دیگر از حساسیت و جذابیتی برخوردار نیست، در برابر یکدیگر برگزار می‌کنند. شاگردان فراز کمالوند در تیم آلومینیوم اراک، که با شکست برابر ملوان در هفته سی و یکم از جمع تیم‌های مدعی صعود خارج شدند، میزبان سرخپوشان پاکدشت خواهند بود، سرخپوشان پاکدشت در پایان نیم فصل اول با هدایت فرهاد کاظمی صدرنشین رقابت‌ها بود، اما با شروع نیم فصل دوم و تغییراتی که در سکان هدایت این تیم ایجاد شد، نتوانستد نتایج نیم فصل قبلی را تکرار کنند و روند نزولی آن‌ها درجدول آغاز شد. سرخپوشان در بازی‌های اخیر خود عملکرد ضعیفی ارائه کردند و از ۵ بازی آخرشان تنها ۵ امتیاز گرفتند. آلومینیوم و سرخپوشان با ۴۵ و ۴۳ امتیاز به ترتیب در رده‌های چهارم و ششم جدول قرار دارند.

شهرداری تبریز این هفته میهمان قشقایی شیراز خواهد بود. شاگردان حیدر جعفری نیز از دیگر تیم‌هایی بودند که هفته پیش حکم بقایشان در لیگ یک را با پیروزی برابر گل ریحان که از تیم‌های مدعی صعود بود، دریافت کردند. در طرف دیگر قشقایی شیراز که امتیازات لازم را در نیم فصل اول کسب کرده بود، خطری را برای سقوط به دسته پایین‌تر احساس نمی‌کرد و شانسی هم برای صعود به لیگ برتر نداشت.
همین مسئله موجب شد تا این تیم بدون انگیزه در ادامه بازی‌های خود حاضر شود. شاگردان مهدی فروردین در سه بازی آخر خود سه شکست را متحمل شدند که دو شکست آن برابر تیم‌های قعر جدولی کارون اروند و خونه به خونه بابل بود تا این دو تیم با سه امتیازی که برابر قشقایی گرفتند در لیگ یک ماندگار شوند.

جدال تشریفاتی شهرداری از پیش سقوط کرده

شهرداری ماهشهر که هفته پیش، با شکست برابر گل گهر صدرنشین، سقوطش به دسته پایین‌تر قطعی شد در آخرین بازی خود در لیگ یک میزبان فجر سپاسی میانه جدولی خواهد بود. فجر سپاسی میانه جدولی که هفته گذشته برابر مس کرمان با تساوی ۱-۱ متوقف شده بود مانند شهرداری ماهشهر شانسی برای بهبود جایگاه خود در جدول ندارد و با گرفتن نتیجه لازم می‌تواند رتبه هشتمی را در جدول حفظ کند.

بادران بهترین تیم هفته‌های اخیر لیگ یک

در کرمان، مس این شهر به مصاف بادران تهران خواهد رفت، مس از ۵ بازی آخر خود ۶ امتیاز گرفته و با ۴۴ امتیاز در رده پنجم جدول جای گرفته است. بادران تهران نیز با یک امتیاز کمتر از مس در رده هفتم جدول است. بادرانی‌ها برخلاف تیم کرمانی، در بازی‌های اخیر نتایج قابل قبولی گرفته اند و با کسب ۱۱ امتیاز از ۵ بازی، به همراه گل گهر و شاهین بوشهر بهترین آمار را در ۵ هفته آخر بازی‌ها به نام خود ثبت کردند.

پایان فصل کابوس وار ملوانان در ارومیه

ملوان بندر انزلی با استراحت در هفته قبل، آخرین بازی این فصل خود را برابر نود ارومیه در خارج از خانه برگزار خواهد کرد. تیم ریشه دار ملوان که سابقا در زمره بهترین تیم‌های فوتبال کشور بود و خاستگاه بازیکنان بزرگی، چون غفور جهانی و سیروس قایقران است، در این سال‌ها شرایط خوبی را سپری نمی‌کند و مشکلات سفید پوشان انزلی در این فصل به اوج خود رسید. تا جایی که آن ها، به دلیل شکایت بازیکن خارجی خود، لیگ را با شش امتیاز منفی آغاز کردند و برای پرداخت هزینه‌های تیم، برخی از بازیکنان ملوان دست به جیب شدند. به هر حال ملوانان با وجود مشکلات مالی و قرار گرفتن در قعر جدول در پایان نیم فصل اول، در ادامه عملکرد بهتری داشتند و با کسب ۲۲ امتیاز از بازی‌های نیم فصل دوم خود را تا رده یازدهم جدول بالا کشیدند و امیدوارند تا با اضافه شدن پژمان نوری، بازیکن سابق و مربی فعلی به کادرفنی ملوان، در فصل بعدی شرایط برای آن‌ها به گونه‌ای دیگر رقم بخورد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=3775
  • منبع : باشگاه خبرنگاران

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.