• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
7

۶۹ کلاس درس جدید تحویل آموزش و پرورش سیرجان شد

  • کد خبر : 6867
  • 31 شهریور 1398 - 9:38
۶۹ کلاس درس جدید تحویل آموزش و پرورش سیرجان شد

رییس آموزش و پرورش سیرجان گفت: در آستانه بازگشایی مدارس، ۶۹ کلاس درس جدید با ظرفیت هزار و ۷۵۰ دانش آموز در این شهرستان افتتاح شد. اکبر محیاپور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: خیران سیرجانی در سال جاری نسبت به احداث ۳۶ کلاس درس جدید اقدام کرده اند و این واحدها در مهرماه […]

رییس آموزش و پرورش سیرجان گفت: در آستانه بازگشایی مدارس، ۶۹ کلاس درس جدید با ظرفیت هزار و ۷۵۰ دانش آموز در این شهرستان افتتاح شد.

اکبر محیاپور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: خیران سیرجانی در سال جاری نسبت به احداث ۳۶ کلاس درس جدید اقدام کرده اند و این واحدها در مهرماه پذیرای دانش آموزان خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه این کلاس های درس در قالب هشت واحد آموزشی احداث شده است، تصریح کرد: برای احداث این واحدها با بیش از هزار و ۱۰۰ مترمربع زیربنا، ۱۸ میلیارد ریال از سوی خیران اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: شهرستان سیرجان موفق به کسب رتبه اول مشارکت خیران در ساخت مدارس در استان کرمان شده است.
محیاپور گفت: هشت کلاس درس نیز با زیر بنای ۲۴۰ مترمربع و هزینه یک میلیارد ریال از طریق کمک های مردمی احداث شده است.
وی افزود: همچنین امسال ۲۵ کلاس درس نیز در قالب سه واحد آموزشی با زیربنای ۷۵۰ مترمربع زیربنا و هزینه ۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی در این شهرستان احداث شده است.
وی از اجرای موفق پروژه مهر با همکاری دهیاران و شهرداران در راستای زیبا سازی و رنگ آمیزی مدارس خبر داد و گفت: در این راستا سه میلیارد ریال هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری ۵۳ هزار دانش آموز در ۳۵۰ واحد اموزشی این شهرستان مشغول به تحصیل می شوند.
وی به فعالیت چهار هزار و ۳۰۰ فرهنگی در شهرستان سیرجان نیز اشاره کرد و گفت: امسال ضمن تورم و مازاد نیرو در بخش متوسطه دوم در مقطع ابتدایی با کمبود شدید نیرو مواجه هستیم که با تدابیر جایگزینی و دو شیفته کردن مدارس در برخی مناطق این مشکل را رفع خواهیم کرد.
رییس آموزش و پرورش سیرجان، نبود واحد آموزشی در مجتمع های مسکونی مهر را یکی از مشکلات این مناطق عنوان کرد و گفت: مسوولان باید همراه با ساخت مساکن مهر، برای ساخت واحدهای آموزشی مورد نیاز هم اقدام کنند تا ساکنین این مجتمع ها مسیر طولانی تحصیل فرزندان خود را طی نکنند.
محیاپور با اشاره به کمبود اعتبارات دولتی خواستار مشارکت والدین و خیرین در رفع مشکلات مدارس شد و گفت : ۴۰ واحد آموزشی تخریبی با قدمت ساخت ۳۰ سال در این شهرستان وجود دارد که ۱۹۰ کلاس درس را شامل می شوند.
وی افزود: برای تخریب و ساخت این مدارس بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این در حالی است که ۶۰ واحد اموزشی بالای ۲۰ سال نیز باید نوسازی و مقاوم سازی شود.
رییس آموزش و پرورش سیرجان، المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای همراه با مسابقات فرهنگی و قرآنی، نخبه پروری با روش درگیر کردن دانش آموزان با مسایل آموزشی و تربیتی با هدف شکوفایی استعدادها و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در محیط های آموزشی را از برنامه های پرورشی در مدارس عنوان کرد.
وی گفت: تمرکز زدایی، ارتقا مدیریت آموزشگاهی، افزایش مشارکت های مردمی در فعالیت های مدارس و عملیاتی کردن بودجه در واحدهای آموزشی از جمله اولویت کاری اموزش و پرورش این شهرستان در سال تحصیلی جدید است.
وی خواستار تامین اعتبار مجموعه ورزشی و فرهنگی و استخر شنای دانش آموزان به مساحت یک هزار و ۴۰۰ مترمربع شد و گفت: تاکنون سه میلیارد ریال در این زمینه پرداخت شده است و این طرح تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6867

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.