• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9
مراسم گرامیداشت هفته جهانی غذا در علوم پزشکی

از واحدهای برتر صنایع غذایی و فعالان حوزه غذا و دارو سیرجان تجلیل شد

  • کد خبر : 13277
  • 27 مهر 1400 - 12:37
از واحدهای برتر صنایع غذایی و فعالان حوزه غذا و دارو سیرجان تجلیل شد

مراسم گرامیداشت هفته جهانی غذا با حضور دکتر محمدی، رییس، دکتر رضوی نسب مدیر غذا و دارو، دکتر نصرالله پور معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان و برخی از واحدهای صنایع غذایی شهرستان روز دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ در محل سالن کنفرانس دانشکده علوم پزشکی سیرجان برگزار […]

مراسم گرامیداشت هفته جهانی غذا با حضور دکتر محمدی، رییس، دکتر رضوی نسب مدیر غذا و دارو، دکتر نصرالله پور معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان و برخی از واحدهای صنایع غذایی شهرستان روز دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ در محل سالن کنفرانس دانشکده علوم پزشکی سیرجان برگزار و از واحد ها و صنایع برتر تولیدی موادغذایی سیرجان تجلیل شد.

دکتر غلامعباس محمدی، رئیس دانشکده علوم پزشکی سیرجان در این جلسه با اشاره به اهمیت مدیریت غذا و دارو بیان کرد: با توجه به پیشرفت علم اما اطلاعات ما در مورد غذا و تأثیرات آن بر روی سلامت انسان خیلی کم است زیرا داشتن اطلاعات کافی در مورد مقدار و نوع غذا اهمیت بسیار زیادی دارد.
او در ادامه با بیان اینکه سلامت انسان به طور مستقیم و غیرمستقیم به غذای سالم وابسته است افزود: در این راستا اهمیت کار همکاران ما در مدیریت غذا و دارو نشان می دهد که ایشان باید تلاش کنند تا اطلاعات دقیق و به روزی در مورد غذاها و داروها به شهروندان بدهند.

در ادامه دکتر سید محمد رضوی نسب ضمن تشکر از همکاران خود در این عرصه با اشاره به هفته جهانی غذا گفت: شعار روز جهانی غذا ۲۰۲۱ «اصلاح الگوی مصرف» در رابطه با مبارزه بیماری کرونا است و ابتدایی ترین نیاز هر انسان غذا است و برای داشتن یک زندگی سالم نیاز به برنامه غذایی سالم داریم.
مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی سیرجان افزود: یکی از کارهای مهمی که در شهرستان صورت می پذیرد؛ پایش و نظارت غذای سالم است که توسط اداره غذا که از زیرمجموعه های مدیریت غذا و دارو دانشکده است انجام می شود و با توجه به وسعت شهرستان، همکاران بنده علیرغم تعداد کم؛ در حال تلاش شبانه روزی در این عرصه هستند و با لطف الهی تاکنون در این زمینه مشکلی وجود نداشته است.

دکتر رضوی در ادامه سخنانش افزود: کار بزرگی که در شهرستان رخ داده، راه اندازی سلامکده دانشکده علوم پزشکی زیر نظر مدیریت غذا و دارو است که ان شاء الله با حضور متخصص طب سنتی به زودی راه اندازی می شود.

دکتر موسی نصرالله پور، معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی دانشکده علوم پزشکی سیرجان نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع طب سنتی؛ برنامه افتتاح سلامت کده طب سنتی را در برنامه های آتی داریم که به زودی و با لطف الهی در محل کلینیک سلامت مرحوم حسینی راه اندازی می شود که اتفاق بسیار مؤثری در ساماندهی فرآورده های سنتی و مکمل ها است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=13277

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.