• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
7
هشدار جدی پیونگ‌یانگ به آمریکا؛

«سرنگونی موشک ما یعنی اعلام جنگ»

  • کد خبر : 15997
  • 17 اسفند 1401 - 0:39
«سرنگونی موشک ما یعنی اعلام جنگ»

مقام ارشد کره شمالی با هشدار به آمریکا اعلام کرد در صورتی که یکی از موشک‌های آزمایشی پیونگ‌یانگ سرنگون شود، کره شمالی آن را اعلام جنگ قلمداد خواهد کرد. به نقل از رویترز، کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که نایب رئیس معاونت رسانه‌ای و تبلیغاتی حزب کارگر حاکم این کشور […]

مقام ارشد کره شمالی با هشدار به آمریکا اعلام کرد در صورتی که یکی از موشک‌های آزمایشی پیونگ‌یانگ سرنگون شود، کره شمالی آن را اعلام جنگ قلمداد خواهد کرد.

به نقل از رویترز، کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که نایب رئیس معاونت رسانه‌ای و تبلیغاتی حزب کارگر حاکم این کشور را برعهده دارد، به آمریکا هشدار داد که در صورت سرنگونی موشک‌های آزمایشی کره، پیونگ‌یانگ این اقدام را اعلام جنگ می‌داند.

کیم یو جونگ همچنین به این موضوع اشاره کرد که کره شمالی قادر است موشک‌های بیشتری به اقیانوس آرام شلیک کند و تاکید کرده بود که «اقیانوس آرام جزو دارایی‌های آمریکا یا ژاپن نیست.»

آمریکا و متحدانش تاکنون هرگز موشک‌های بالستیک کره شمالی که شورای امنیت سازمان ملل متحد آن را منع کرده را سرنگون نکرده‌اند اما پس از زمانی که پیونگ‌یانگ اعلام کرده که موشک‌های بیشتری بر فراز ژاپن آزمایش خواهد کرد، مساله سرنگونی این موشک‌ها توجه بیشتری را به خود جلب کرده است.

تحلیلگران گفته‌اند که اگر کره شمالی به تهدیدهای خود درباره تبدیل کردن اقیانوس آرام به «محدوده آتش» این کشور جامه عمل بپوشاند، پیونگ‌یانگ قادر به پیشرفت در حوزه فناوری خواهد شد و در عین حال اراده و عزم نظامی خود را نیز دیکته می‌کند.

واحد اخبار خارجی وزارت امور خارجه کره شمالی، در بیانیه‌ای جداگانه آمریکا را به «تشدید» شرایط از طریق برگزاری رزمایش مشترک هوایی با کره جنوبی در حضور بمب‌افکن B-۵۲ متهم کرده است.

وزارت اتحاد کره جنوبی که روابط با پیونگ‌یانگ را مدیریت می‌کند، در واکنش اعلام کرد که «برنامه توسعه موشکی و هسته‌ای بی‌ملاحظه» کره شمالی دلیل تشدید شرایط در شبه‌جزیره کره است.

آمریکا به منظور برگزاری رزمایش مشترک با کره جنوبی، دو فروند بمب‌افکن B-۵۲ به این کشور اعزام کرد و وزارت دفاع کره جنوبی این اقدام را نمایش قدرت علیه تهدیدهای هسته‌ای و موشکی کره شمالی توصیف کرد.

رزمایش بزرگ و ۱۰ روزه واشنگتن و سئول تحت عنوان «سپر آزادی»، از هفته آینده آغاز خواهد شد. حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی به عنوان میراث جنگ کره (۱۹۵۰-۱۹۵۳) در کره جنوبی مسقر هستند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=15997

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.