• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان:

درآمد استان کرمان به اندازه ۱۳ استان کشور است

  • کد خبر : 17653
  • 09 دی 1402 - 12:48
درآمد استان کرمان به اندازه ۱۳ استان کشور است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: درآمد استان کرمان در حوزه مالیاتی و غیرمالیاتی به اندازه ۱۳ استان کشور است و باید برگشت مازاد آن به استان پیگیری شود. صادق سلطانی‌نژاد صبح شنبه در نود و سومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: بایستی جهت حمایت از […]

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: درآمد استان کرمان در حوزه مالیاتی و غیرمالیاتی به اندازه ۱۳ استان کشور است و باید برگشت مازاد آن به استان پیگیری شود.

صادق سلطانی‌نژاد صبح شنبه در نود و سومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: بایستی جهت حمایت از واحدهای تولیدی، مالیات متناسب با وضعیت استان تعیین شود.

وی افزود: به جزء تهران، استان کرمان بیشترین میزان مالیات مصوب در سال جاری را داشته است.

سلطانی نژاد تصریح کرد: اگر سهم اقتصاد استان کرمان را نسبت به کشور چهار درصد در نظر بگیریم، سهمیه استان نیاز به بازنگری دارد زیرا استان‌هایی با اقتصاد بزرگ‌تر از کرمان وجود دارد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان سپس بیان کرد: ۳۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مالیات مصوب سال ۱۴۰۲ استان کرمان است.

وی افزود: عملکرد ۹ ماهه امسال استان ۱۱۲ درصد بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است.

سلطانی نژاد با بیان اینکه کرمان از لحاظ مازاد درآمد در جایگاه دوم کشور قرار دارد، اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ رشد مالیاتی کشور حدود ۶۲ درصد بود.

وی در ادامه افزود: رشد مالیاتی استان کرمان در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ حدود ۱۲۸ درصد بود درحالیکه پایه‌های مالیاتی جدیدی به استان اضافه نشد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان به مالیات عمومی استان کرمان اشاره و تصریح کرد: مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی حدود ۴۵ درصد و ارزش افزوده حدود ۳۰ درصد در سر جمع مالیات استان لحاظ می‌شود.

سلطانی‌نژاد تاکید کرد: مالیات مشاغل در استان کرمان از میانگین کشور کمتر و حدود سه درصد است.

وی گفت: ۶۲ درصد پرونده‌های هیئت ۲۵۱ مکرر استان که یکی از هیئت‌های دادرسی استان است، تعدیل می‌شوند بنابراین باید در ساختارهای نظام مالیاتی دقت بیشتری شود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان اظهار کرد: ۴۹۰ هزار میلیارد تومان سرانه تولید ناخالص استان و درآمد مالیاتی ۳۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: نسبت درآمد مالیاتی به تولید ناخالص(T به GDP) که یکی از مهم‌ترین سنجه‌های تعیین مالیاتی در کشور است، در استان کرمان حدود ۶.۵ درصد و در کشور حدود پنج درصد است از این رو استان کرمان ۱.۵ درصد از سرانه کشور بالاتر است.

سلطانی نژاد گفت: مبلغ درآمد استان کرمان در حوزه درآمدهای مالیاتی و غیرمالیاتی به اندازه ۱۳ استان کشور است و باید پیگیری لازم جهت برگشت مازاد درآمد استان انجام شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=17653

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.